V Česku se oficiálně spustil prodej Citroënu C3 Aircross. Malé SUV nahrazuje model C3 Picasso, což ovšem byl zástupce malých MPV. Automobilka chce udržet krok se současným trendem, kdy se nejprodávanější automobilovou kategorií nejen v Evropě, ale i v Česku staly vozy SUV.
C3 Aircross vychází z malého automobilu Citroën C3, se kterým sdílí platformu. Na délku měří 4,15 m, na výšku i se střešními ližinami 1,64 m a na šířku má 1,76 m. Na identickém podvozku ostatně stojí i Peugeot 208 a 2008 a také Opel Crossland X. Právě poslední zmíněný vůz se vyrábí současně s C3 Aircross v továrně u Zaragozy ve Španělsku.
"Na C3 jsme netrpělivě čekali, minulá generace už se moc dobře neprodávala, nyní ale cé-trojka táhne naše prodeje v Česku," řekl na tiskové konferenci František Neuman, ředitel českého zastoupení značky Citroën. V současnosti se na našem trhu měsíčně prodá zhruba 100 až 120 Citroënů C3 a importér věří, že stejných prodejních čísel bude dosahovat také nové SUV.
C3 Aircross je městské SUV, pohon všech kol ani nenabízí. Mělo by ale uspokojit ty, kteří od vozu vyžadují zvýšenou pozici za volantem, líbí se jim výrazný design, mají rádi spíše měkčeji naladěný podvozek a ocení praktické detaily.
Vůz má totiž posuvná zadní sedadla v rozsahu 15 cm a polohovatelná opěradla. Opěradlo u spolujezdce je navíc sklopné, díky čemuž lze ve voze převážet předměty dlouhé až 2,4 metru.
Kufr má objem 410 litrů, a když se sedadla odsunou co nejblíže sedačkám v první řadě, vměstná se sem ještě o sto litrů více. Tím se C3 Aircross řadí mezi prostornější malá SUV, překonává například Nissan Juke s 354 litry v kufru (přehled aut, která spadají do této kategorie, najdete na tomto odkazu).
Nové francouzské SUV ale láká především na vzhled a také barevné kombinace. Těch může být až 85, avšak podle zkušeností prodejců, kteří tento typ individualizace nabízí i pro jiné modely značky Citroën, jsou to maximálně dvě desítky kombinací, mezi kterými si zákazníci nakonec zvolí. Za příplatek je možné vybrat střechu v jiné barvě, než je karoserie, a celkový vzhled doladit barevnými pakety.
Ceny vozu startují na částce 309 900 Kč s motorem 1.2 PureTech o výkonu 60 kW ve verzi Live. Podle zkušeností Citroënu se ale základní výbava téměř neprodává, například u modelu C3 ji volí ani ne jedno procento zákazníků.
Je velice pravděpodobné, že i zájemci o C3 Aircross raději sáhnou po prostřední výbavě Feel, protože v základní Live chybí dokonce i autorádio.
Vedle benzinového tříválce 1.2 PureTech s výkonem buď 60, nebo 81 kW je do nabídky motorů zařazen naftový čtyřválec 1.6 BlueHDi (99 nebo 120 kW), v prvním případě je spojen s pětistupňovým manuálem, v druhém má o jeden stupeň více.
Citroën postupně upouští od robotizované převodovky a místo ní pro zájemce o automat nabízí klasický s měničem EAT6. V případě C3 Aircross se pojí se silnější verzí motoru 1.2 PureTech a vyjde na 40 000 Kč.