Elektrický kompakt za cenu malého vozu. Citroën C4 míří do Česka i s elektromotorem

Jan Matoušek Jan Matoušek
2. 2. 2021 6:02
Citroën hlásí návrat mezi kompaktní hatchbacky. Zatímco C4 Cactus mnozí nevnímali jako přímou konkurenci Volkswagenu Golf nebo Škody Scala, o zamíření nové C4 není pochyb. A to přesto, že i ona si půjčuje řadu prvků ze světa SUV, a navíc má svažující se střechu ve stylu kupé. Novinka, včetně elektrické verze, teď přichází do Česka. A to za cenu startující pod 370 tisíci korunami.

Konkurent číslo 1: Škoda Scala - od 397 900 Kč

Z hlediska prodejů na českém trhu je nejvážnějším konkurentem nového francouzského modelu Škoda Scala - loni za Octavií druhý nejoblíbenější kompaktní model. A z níže uvedené tabulky je na první pohled vidět, že zatímco Citroën sází na delší rozvor a menší kufr, Scala má naopak rozvor náprav o 34 mm kratší, ale uveze v základu o 87 litrů nákladu více.

Více rozdílů je vidět v nabídce motorů. Ty benzinové jsou výkonnostně srovnatelné (i když Škoda nabízí v podobě motoru 1.5 TSI i čtyřválec), C4 má však navíc dvě verze naftového čtyřválce a především plně elektrickou verzi. Scala z ekologicky zaměřených variant nabízí provedení na stlačený zemní plyn, ovšem na jakoukoliv elektrifikaci je v jejím případě potřeba nechat si zajít chuť. Odlišné jsou také samočinné převodovky - zatímco Citroën používá klasický automat, Škoda sází u obou silnějších benzinových agregátů volitelně na dvouspojkové ústrojí DSG.

Technické srovnání

Citroën C4 Škoda Scala
Rozměry (d/š/v) 4360/1800/1525 mm 4362/1793/1471 mm
Rozvor náprav 2670 mm 2636 mm
Zavazadlový prostor 380/1250 l 467/1410 l
Benzinové motory 1.2 PureTech (74/96/114 kW) 1.0 TSI (70/81 kW), 1.5 TSI (110 kW)
Naftové motory 1.5 BlueHDi (81/96 kW) ----------
Elektrická verze ë-C4 (100 kW) ----------
Pohon na CNG ---------- 1.0 TGI (66 kW)
Cena od 369 900 Kč 397 900 Kč 

Ceny obou automobilů jsou poměrně vyrovnané. Citroën je vzhledem k aktuální akci v základu o 28 tisíc korun levnější, přičemž v obou případech jsou pod kapotami přeplňované benzinové tříválce s výkonem kolem 70 kW a manuální převodovkou. Podobný cenový rozdíl kolem 30 až 40 tisíc korun ve prospěch francouzského zástupce je patrný i u dalších nabízených variant, pokud se budeme snažit brát v potaz co možná nejpodobnější základní výbavu. Sluší se zmínit, že Škoda aktuálně nabízí svůj hatchback i v akční verzi. Ta vychází ze základní linie Ambition, má ale řadu prvků navíc a cenu vyšší jen o 20 tisíc korun.

Citroën pak umí nabídnout i některé extra výbavové prvky, které Scala nemá - jde například o asistent pro jízdu na dálnici, případně barevný průhledový displej. Škoda ale nabízí pro změnu třeba kolenní vak pro řidiče nebo zadní boční airbagy.

Pro porovnání jsme zvolili v obou případech nejlevnější možnou variantu daného modelu. To znamená C4 Live za 369 900 Kč a Scalu Ambition za 397 900 korun.

Porovnání výbavy

Citroën C4 1.2 PureTech / 74 kW Live Škoda Scala 1.0 TSI / 70 kW Ambition
Cena od 369 900 Kč 397 900 Kč
Nouzové brzdění S S - detekce chodců i cyklistů
Upozornění na vyjetí z pruhu S S
Čtení dopravních značek S - omezení rychlosti +25 600 Kč (vč. navigace a digitálních budíků)
Tempomat S S
Klimatizace S - manuální S - manuální
Rádio S - 4 reproduktory S - 4 reproduktory
Dotyková obrazovka S - 5 palců, černobílá S - 6,5 palce, barevná
Digitální budíky S - 5 palců, LCD displej +10 900 Kč (10,25 palce)
Bluetooth S S
Multifunkční volant S +11 000 Kč (vč. koženého potahu)
Elektrická okna S - vpředu i vzadu S - vpředu
Vyhřívaná zrcátka S S
Světlomety LED vpředu N S - pouze potkávací
Mlhová světla N S
Kola 16 palců, ocelová s kryty 16 palců, ocelová s kryty

Porovnatelná cena, porovnatelná výbava. Oba konkurenti nabízejí v základu vše podstatné, to znamená třeba klimatizaci, rádio, nouzové brzdění nebo upozornění na vybočení z jízdního pruhu. Citroën disponuje navíc třeba elektrickým ovládáním zadních oken, displejem místo analogových budíků, čtením dopravních značek s rychlostním omezením nebo ovládáním rádia na volantu - za to vše se musí u Scaly doplácet.

Ta má však třeba barevnou dotykovou obrazovku, její nouzové brzdění umí vedle aut detekovat i chodce a cyklisty a alespoň částečně budou na cestu svítit diody, navíc v kombinaci s mlhovkami. Za většinu z těchto prvků si u základní C4 ani nepřiplatíte. Na druhou stranu barevný displej rádia, a rovnou s deseti palci, nabízí druhá výbava Live Pack za 384 900 korun, takže i ta se vejde do částky za základní Scalu. 

 

Právě se děje

Další zprávy