Elektrický kompakt za cenu malého vozu. Citroën C4 míří do Česka i s elektromotorem

Jan Matoušek Jan Matoušek
2. 2. 2021 6:02
Citroën hlásí návrat mezi kompaktní hatchbacky. Zatímco C4 Cactus mnozí nevnímali jako přímou konkurenci Volkswagenu Golf nebo Škody Scala, o zamíření nové C4 není pochyb. A to přesto, že i ona si půjčuje řadu prvků ze světa SUV, a navíc má svažující se střechu ve stylu kupé. Novinka, včetně elektrické verze, teď přichází do Česka. A to za cenu startující pod 370 tisíci korunami.

Konkurent číslo 2: Hyundai i30 - od 329 990 Kč

Prodejně úspěšný je i další kompaktní model vyráběný v Česku, Hyundai i30, který loni prošel modernizací. Rozměrově jsou si oba konkurenti výrazně podobní, C4 má výhodu 20 mm navíc mezi nápravami, i30 pro změnu 15 litrů v základním uspořádání kufru.

Elektrickou verzi i30 nenabízí, Hyundai nicméně může proti modelu ë-C4 vyslat Ioniq Electric, případně o něco menší SUV Kona Electric, které se rovněž vyrábí v Nošovicích. Korejský hatchback má výhodu v nabídce částečně elektrifikovaných verzí (zkratka MHEV značí mild-hybrid) standardních motorů. Nejde o plnohodnotná hybridní auta, ani takový model nemůže jezdit jen na elektřinu, ale celé řešení pomáhá snížit spotřebu paliva. Hyundai jej nabízí k benzinovým i jednomu naftovému motoru. Výkonově jsou pak oba konkurenti porovnatelní, základní jednotka u i30 je ovšem čtyřválcová a bez přeplňování, nejsilnější benzinový motor má v i30 také čtyři válce. Když pak v i30 zvolíte automat, dostanete dvouspojkové ústrojí.

Technické srovnání

Citroën C4 Hyundai i30
Rozměry (d/š/v) 4360/1800/1525 mm 4340/1795/1455 mm
Rozvor náprav 2670 mm 2650 mm
Zavazadlový prostor 380/1250 l 395/1301 l
Benzinové motory 1.2 PureTech (74/96/114 kW) 1.5i CVVT (81 kW), 1.0 T-GDI/1.0 T-GDI MHEV (88 kW), 1.5 T-GDI MHEV (117 kW)
Naftové motory 1.5 BlueHDi (81/96 kW) 1.6 CRDi (85 kW), 1.6 CRDi MHEV (100 kW)
Elektrická verze ë-C4 (100 kW) ----------
Cena od 369 900 Kč 329 990 Kč

Jestliže C4 je v akci o něco levnější než Scala, je zároveň o necelých 40 tisíc korun (tolik činí ona sleva) dražší než i30. I v případě korejského modelu jde však o cenu po akční slevě. A to ani základní i30 nemá o tolik horší výbavu jako základní C4, přičemž argumentem pro některé zájemce může být i přítomnost atmosférického čtyřválce pod kapotou Hyundai.

I v dalších výbavových stupních je i30, jejíž nevýhodou naopak mohou být prakticky fixní výbavy bez možnosti výraznější individualizace, levnější než C4. Výhodnost pak český dovozce podporuje častými akčními modely, v současné době jde o edici Family. Právě model Family Smart s 88kW litrovým motorem jsme porovnali s C4 Feel s 96kW dvanáctistovkou.

Porovnání výbavy

Citroën C4 1.2 PureTech / 96 kW Feel Hyundai i30 1.0 T-GDI / 88 kW Family Smart
Cena od 439 900 Kč 409 990 Kč
Nouzové brzdění S S - detekce chodců
Upozornění na vyjetí z pruhu S S
Čtení dopravních značek S - omezení rychlosti +25 000 Kč (omezení rychlosti, vč. navigace)
Tempomat S S
Klimatizace S - dvouzónová automatická S - dvouzónová automatická
Rádio S - 6 reproduktorů S - 6 reproduktorů
Dotyková obrazovka S - 10 palců, barevná S - 8 palců, barevná
Digitální budíky S - 5,5 palce, TFT displej N
Bluetooth S S
Multifunkční volant S + kožený potah S + kožený potah
Vyhřívání sedadel +9 900 Kč (vpředu) S - vpředu + volant
Elektrická okna S - vpředu i vzadu S - vpředu i vzadu
Vyhřívaná zrcátka S S
Parkovací senzory S - vzadu S - vpředu i vzadu + kamera
Automatické stěrače S N
Světlomety LED vpředu S S
Mlhová světla S - diodová S
Kola 18 palců, ocelová s kryty 16 palců, litá

Opět lze z výše uvedené tabulky konstatovat, že výbava obou soupeřů je hodně podobná, jen na rozdíl od srovnání C4 se Scalou je v tomto případě levnější soupeř francouzského modelu. Citroën má pak ve standardní výbavě navíc třeba čtení dopravních značek, digitální budíky anebo automatické stěrače. Hyundai ale zase nabízí parkovací senzory i vpředu a k nim také couvací kameru, vyhřívání předních sedadel a volantu nebo litá kola. To jsou prvky, za které se musí u Citroënu připlácet - na druhou stranu některé chybějící prvky u korejského modelu nejde pořídit ani za příplatek a je potřeba zvolit rovnou vyšší výbavovou linii.

 

Právě se děje

Další zprávy