Čím majitelé ojetin podvádějí autobazary? Stočené tachometry nejčastější nejsou

Jan Matoušek Jan Matoušek
20. 6. 2017 9:31
Často se hovoří o tom, že autobazary nabízené vozy upravují, aby je prodaly za co nejvyšší cenu. Děje se to ale také obráceně. Majitelé ojetin se snaží své auto upravit a prodat ho bazaru se skrytou vadou, která by jeho cenu při odhalení výrazně snížila. Denně tak bazary odmítají desítky i stovky automobilů, právě proto, že mají nějakou vadu. V následující grafice se podívejte na nejčastější podvody.

Nejprodávanější automobily na českém trhu najdete pod tímto odkazem.

Foto: Radek Pecák

Absence či nefunkčnost filtru pevných částic

Nejčastější příčinou odmítnutí automobilu pro někoho možná překvapivě není stočení tachometru, ale snaha prodat auto s neexistujícím nebo nefunkčním filtrem pevných částic. Ten se montuje především do aut se vznětovým motorem, kde zachycuje pevné částice. Životnost filtru je přitom kolem 80 až 240 tisíc kilometrů a jeho výměna je poměrně nákladná. "Majitelé vozu s nefunkčním filtrem pevných částic nechtějí mnohdy investovat desítky tisíc korun do nákupu nového filtru, a tak se vůz snaží prodat," přibližuje situaci Pavel Foltýn z autobazaru Auto ESA.

Nejčastěji tak chybí keramická vložka, případně je filtr ve vrchní části provrtán. Jsou i případy, kdy filtr pevných částic v motoru zcela chybí. Aby auto s nefunkčním nebo chybějícím filtrem mohlo i nadále fungovat, přeprogramuje majitel řídicí jednotku. Zjistit takovou "úpravu" je ve většině případů možné jen při návštěvě servisu.

 

Právě se děje

Další zprávy