Čím majitelé ojetin podvádějí autobazary? Stočené tachometry nejčastější nejsou

Jan Matoušek Jan Matoušek
20. 6. 2017 9:31
Často se hovoří o tom, že autobazary nabízené vozy upravují, aby je prodaly za co nejvyšší cenu. Děje se to ale také obráceně. Majitelé ojetin se snaží své auto upravit a prodat ho bazaru se skrytou vadou, která by jeho cenu při odhalení výrazně snížila. Denně tak bazary odmítají desítky i stovky automobilů, právě proto, že mají nějakou vadu. V následující grafice se podívejte na nejčastější podvody.

Nejprodávanější automobily na českém trhu najdete pod tímto odkazem.

Pracovníci v servisu zkontrolují i stav tekutin. Například nádržku ostřikovačů musí mít všichni stejně plnou.
Pracovníci v servisu zkontrolují i stav tekutin. Například nádržku ostřikovačů musí mít všichni stejně plnou. | Foto: Radek Pecák

Falšování servisní knížky

Majitelé ojetých automobilů často nefalšují jen počet ujetých kilometrů, ale také servisní knížku. Snaží se tím vyvolat dojem, že vůz byl pravidelně servisován, čímž se dá zvýšit jeho cena. Jako příklad podvodu se servisní knížkou uvádí Pavel Foltýn z Auto ESA razítko již neexistujícího servisu, případně předložení servisní knížky úplně jiného vozu, kterou majitel koupil na internetu. "Jako určitou kuriozitu lze zmínit situaci, kdy nám klient předložil servisní knížku k vozu Škoda Superb s předním pohonem, ve které však byla uvedena kontrola mezinápravové převodovky Haldex, tedy vozu s pohonem 4×4," popisuje Foltýn.

 

Právě se děje

Další zprávy