Martin Přibyl
4. 1. 2021 6:03
Jaký bude rok 2021 z pohledu motoristy a automobilového průmyslu? Dost možná zlomový. Není to však otázka necelých 50 kilometrů nových dálnic v Česku, ani o koruny nižší spotřební daně na naftu, řešit se bude budoucnost spalovacího motoru, nová auta budou Evropské komisi hlásit spotřebu a zase se o trochu zpřísní limity emisí CO2. Podívejte se na největší změny a očekávané události roku 2021.
A co přijde přespříští rok? Zpřísnění bodového systému a povinná bezpečnostní výbava
Rok 2021 bude také předehrou k největší změně českého bodového systému od jeho zavedení. Nová podoba postihů má začít platit od 1. ledna 2022. Změny mají zpřísnit postihování závažných přestupků (jízda pod vlivem alkoholu, výrazné překročení rychlosti atd.) a naopak zmírnit tresty za banality, jakými jsou podle ministerstva dopravy nerozsvícená světla nebo zapomenuté doklady. Celý systém se má také zjednodušit do pouhých tří bodových sazeb. Podrobnosti najdete na webu ministerstva dopravy.
Kromě toho také od května roku 2022 musí být nové modely automobilů povinně vybaveny rozšířenou základní bezpečnostní výbavou. Nemělo by jim tedy chybět například nouzové brzdění, varování před překročením rychlosti nebo třeba černá skříňka zaznamenávající průběh dopravní nehody. Od května 2024 pak systémy budou povinné pro všechna auta na trhu.