Britové měřili spotřebu elektroaut v létě a v zimě. Komu stoupla o čtyřicet procent?

Martin Frei Martin Frei
23. 12. 2022 6:06
Redaktoři magazínu What Car shromáždili na závodním okruhu devět elektromobilů a v přesně definovaném jízdním cyklu změřili spotřebu. Poprvé v červenci, podruhé v prosinci. Jde o nejpřehlednější srovnání za letošní rok, a přestože ostrovní zima je mírnější než naše, výsledky stojí za pozornost. Vliv počasí na spotřebu se mezi jednotlivými modely překvapivě liší.
Foto: Aktuálně.cz

BMW iX3

Specifikace: M Sport
Využitelná kapacita baterie: 74 kWh
Spotřeba podle cyklu WLTP: 16,8 kWh/100 km
Spotřeba v zimním testu: 21,6 kWh/100 km
Zimní spotřeba proti cyklu WLTP: 29 %

BMW otevírá poslední část flotily, která byla testovaná jen v zimě. Moderní a tepelným čerpadlem vybavený vůz si nárokoval o 29 procent víc energie, než udává výrobce. To je největší rozdíl po Fiatu 500e. Baterie ovšem patří k největším a znovu potvrzuje, že výkonné elektromobily si za krátké trasy v zimě účtují nejvyšší příplatek.

 

Právě se děje

Další zprávy