Benzinové motory bez turba čeká polosmrt. Přehled, v jakých modelech je ještě koupíte

Jan Matoušek Jan Matoušek
18. 9. 2018 6:01
Příchod normy Euro 6c, i následné 6d-Temp, a s ní nového měření spotřeby a emisí pořádně provětral nabídku jednotlivých automobilek. Mezi oběťmi jsou nejen celé modelové řady, ale v mnoha případech i benzinové motory bez přeplňování. Úprava agregátů tak, aby splnily novou normu je, především u jednotek s přímým vstřikováním, které potřebují ještě filtr pevných částic, nákladná a automobilkám se nevyplatí. Přesto se i na českém trhu najde dost aut, která jsou i s atmosférickými motory stále dostupná. Podívejte se, která to jsou.

Na přehled aut s nepřeplňovaným benzinovým motorem a cenou do 300 tisíc korun se podívejte zde.

Fiat

Na rozdíl od některých konkurentů se může Fiat i s přechodem na novou emisní normu (Italové plní dokonce Euro 6d-Temp) pochlubit docela širokou nabídkou atmosférických motorů. Začneme u nejmenších modelů 500/500C a Panda, kde zůstává základní dvanáctistovka o výkonu 51 kW, kterou lze alternativně upravit i na spalování LPG. U většího Tipa sice vypadla 1.6 E-TorQ v kombinaci a automatickou převodovkou, zůstává ale základní čtrnáctistovka s výkonem 70 kW a manuálním řazením. Stejná jednotka by měla vydržet také v útrobách MPV 500L. U nedávno omlazeného SUV 500X bude i nadále k dispozici benzinová 1.6 E-TorQ s výkonem 81 kW, u níž navíc půjde volit mezi pohonem předních nebo všech kol. 

 

Právě se děje

Další zprávy