Vladislav Jasan
2. 4. 2019 6:03
Někteří nedají na značkové servisy dopustit, jiní se jim smějí, že jezdí s autem ke garážmistrovi a ušetří. Oba tábory mohou mít pravdu. Záleží na prioritách, využití vozu i jeho typu či konkrétní závadě. Podívejte se do přehledu, kdy je nejlepší vyrazit do značkového a kdy do neznačkového servisu.
Výjimkou jsou nezávislí specialisté
Samostatnou kapitolou jsou nezávislí specialisté. Ti se většinou zabývají jen jednou značkou nebo skupinou značek s podobnými produkty (Peugeot + Citroën, nebo VW + Škoda + Seat + Audi atd.). Jsou specialisté na sportovní vozy, dodávky, specializovaní motoráři, odborníci na převodovky, či dokonce jeden jediný model. Zážitek z podobného servisu je většinou velmi zajímavý, když jen začnete říkat, co auto dělá, přeruší vás v půlce věty, dořeknou ji za vás a rovnou vysypou z rukávu, co vozu je a jak to opravit.
V takových servisech ale příliš nepočítejte s tím, že by byly dumpingově levné. Specialista svým vzděláváním strávil nemálo času, má know-how. Zkrátka "jeden úder kladívkem = 10 Kč, vědět kam = 500 Kč". A také je třeba počítat s tím, že na příjem do specializovaného servisu si nejspíš docela počkáte. A to ještě nejdřív takový servis musíte objevit, ne každý "specialista" opravdu ví, co dělá. Specialista (schopný nezávislý servis obecně) vám ale může ušetřit hodně peněz tím, že věci opravuje, místo aby je měnil - což autorizovaným servisům většinou předepisují směrnice. Odtud jejich označení "měniči".