Automobiloví Metuzalémové se vyrábějí bez větších úprav i čtyřicet let. Nejen v exotických zemích

Jan Matoušek Jan Matoušek
21. 5. 2017 7:37
Našli jsme patnáct automobilů, které se vyrábějí bez větších úprav už déle než pětadvacet let. Nechybí mezi nimi dodávky, off-roady, ale i rodinný sedan nebo sportovní roadster. Pár modelů můžete stále koupit i u nás. Automobily mají životní cyklus dlouhý zhruba šest až sedm let. V polovině této doby obvykle přichází modernizace, která vůz udrží atraktivní do chvíle, než se představí modernější nástupce. Existuje ale několik výjimek, které se drží ve výrobě i přes třicet let. Často to sice není pod původní značkou, ale v licenci v nějaké pro nás exotické zemi. My jsme našli patnáct starých modelů, které ale stále můžete koupit jako nové. A některé i u nás.

Žebříček aktuálně nejprodávanějších aut na českém trhu si můžete prohlédnout zde.

Foto: archiv výrobce

Peugeot 405

Evropské auto roku 1988 je známé důvěrně i z tuzemských cest, kde se vyskytoval sedan i kombi. S příchodem nových řad 406, 407 a naposledy 508 ale 405 pomalu mizí, přestože se stále vyrábí. Íránská automobilka Iran Khodro (IKCO) vyrábí dokonce několik verzí 405.

Foto: archiv výrobce

Peugeot Pars

Ta s původním označením se za třicet let změnila jen v detailech, model Peugeot Pars (na snímku) je již o něco málo modernější. Oba modely se prodávají například s pohonem na CNG, základy 405 pak posloužily také ke stavbě pickup Iran Khodro Arisun. Zdaleka největší bizarností, kterou už ale ve výrobě nenajdete, byl Peugeot RD a později Roa. Jednalo se totiž karosérií o 405, technicky šlo ale o starší typ Paykan. Auto tak mělo místo předního pohonu náhon na zadní nápravu.

 

Právě se děje

Další zprávy