Jedno auto, několik jmen. Deset modelů, z nichž se po změně značky staly propadáky

Jan Matoušek Jan Matoušek
2. 9. 2019 6:02
Anglický termín badge engineering odkazuje na jev v automobilovém světě velmi populární. Zjednodušeně lze říct, že jde o jedno auto, které se ale prodává s logem dvou a více výrobců. Důvodem může být třeba úspora nákladů na vývoj, automobilky také mohou levněji pokrýt více segmentů a případně si tímto způsobem i snížit průměrné emise. Úspěch takového vozu ale také není automatický. V galerii se proto podívejte na deset případů "automobilových kukaček", které se však s prodejním úspěchem nepotkaly.
Foto: Volkswagen

Volkswagen Routan

Volkswagen Routan vypadal v době uvedení, tedy v roce 2008, jako racionálně vzniklý minivan. Segment, který byl v té době v USA velice populární, totiž Němci už nějakou dobu neobývali. Navíc potřebovali posílit pozice na severoamerickém trhu. A protože samostatný vývoj je nákladný, uzavřel Volkswagen partnerství s Chryslerem. Ten vyráběl model Town & Country (známý v Evropě jako Voyager), což je v segmentu minivanů mimořádně úspěšné jméno.

U VW tak vzali americký model, designově ho přizpůsobili svému portfoliu a dali mu jméno Routan. Technika byl stejná jako Chrysleru a Dodge Grand Caravan, německý vůz vznikal i na stejné lince. Jenomže cena byla výrazně vyšší než u Dodge Grand Caravan a seznam výbavy nedosahoval prvků luxusnějšího Chrysleru Town & Country. Zákazníci v USA a Kanadě tak showroomy Volkswagen nevzali útokem - navzdory očekávám německého výrobce. Výroba skončila v roce 2013, přičemž poslední rok už auto vznikalo jen pro fleetové zákazníky.

 

Právě se děje

Další zprávy