Auto, které naučilo Čechy kupovat korejské vozy, končí. Daewoo Matiz vydrželo ve výrobě 20 let

Jan Matoušek Jan Matoušek
7. 6. 2018 6:43
Ani Hyundai, ani Kia. První skutečně populární jihokorejskou značkou v České republice bylo Daewoo. Začalo to ještě před rokem 1989, kdy se na československý trh dostalo několik kusů modelu Racer. S přeměnou trhu se korejská automobilka na chvíli stáhla, koncem devadesátých let ale vytáhla z rukávu eso - minivůz Matiz, který byl dostatečně obratný ve městě a dostatečně prostorný uvnitř. K tomu měl italský design a dobrou cenovku. Proto auto pravidelně zaujímalo přední příčky prodejů. V roce 1999 to bylo dokonce nejprodávanější dovážené auto v Česku. Matiz teď po dvaceti letech končí. Připomeňte si, kolik kdysi stál i pod kolika různými značkami vznikal.
Foto: Výrobci

Cena od

Matiz se záhy po premiéře dostal i na český trh. O jeho popularitě ještě bude řeč, podíl na ní ale mají i příznivé ceny vozu. V roce 1998 stál základní model S 210 900 korun, lépe vybavené provedení SE (později třeba centrální zamykání nebo elektrická přední okna) potom 229 900 korun. Nutno podotknout, že součástí výbavy tehdy nebylo ABS, airbagy (ten pro řidiče v roce 1998 přišel na 13 tisíc korun) ani klimatizace. Průměrná mzda v roce 1998 byla 11 801 korun, čili na jedno Daewoo Matiz bylo potřeba nejméně zhruba 18 platů. Pro srovnání, o něco větší Škoda Felicia stála ve stejném roce nejméně 229 900 korun. Ceny vozu se až do příchodu faceliftu neměnily.

 

Právě se děje

Další zprávy