Nové generace manažerských vozů bývají vždy výkladní skříní automobilek z hlediska technologií. Dvojnásob to platí u takzvaných prémiových značek, kde každá povedená vychytávka, která konkurenci chybí, může strhnout lavinu zájmu o vůz i značku. Jestli totiž manažeři a bohatí lidé něco bytostně nesnášejí, tak je to pocit méněcennosti před podobně situovanými kolegy, kteří proti nim vlastní "něco navíc".
Nové BMW řady 5 přivezlo několik technologií, které jsou zatím velmi řídce dostupné i mezi dražšími modely nejvyšší třídy. Jako nejefektnější se nám jeví možnost dálkového ovládání auta přes speciální klíček podobající se mobilu bez toho, aniž by uvnitř auta musel někdo sedět.
Vztaženo k praxi je to dobré třeba při parkování v těsných prostorách podzemních parkovišť, kdy při vystupování z auta hrozí odření laku dveří nebo ušpinění drahého obleku o zdi.
Řidič musí stát s klíčkem v ruce maximálně 1,5 m od auta, pokud se nachází vedle něj, nebo čtyři metry za autem. Prostřednictvím tlačítka na displeji klíčku nastartuje a pak stiskem šipky vůz rozjede buď dopředu, nebo dozadu. Měli jsme hrozný strach, že auto nezabrzdí, když se přiblíží zdi, jiným vozům nebo lidem, ale díky systému kamer kolem něj vše funguje. Auto navíc jede pouze krokem a okamžitě zastaví, když dáte ruku ze šipky na displeji klíčku.
Výrazně vylepšený je u nového BMW řady 5 také parkovací asistent. Zatímco u jiných aut pořád musí řidič měnit směr jízdy, přidávat plyn a brzdit, tady to auto vše samočinně zvládá. Šofér ale samozřejmě může zasáhnout. A to jsme i museli udělat, když se při jedné ze zkoušek bavorák snažil vyšplhat na asi dvaceticentimetrový obrubník za sebou, který kamery přehlédly. Pořád je tedy nutné být ve střehu.
Mnohem méně stresující byly zkoušky ovládání audiosoustavy gesty. Suverénně nejlépe funguje točení prstem před středovým sloupkem buď na jednu, nebo druhou stranu, které simuluje virtuální točení ovladačem hlasitosti. Ostatní gesta sloužící třeba k přeladění stanice nebo k listování mezi obrazy jednotlivých kamer nefungovala pokaždé, nebo se naopak často spouštěla, když řidič gestikuloval mimoděk a autu nic sdělovat nechtěl.
Trochu více rozšířenou funkcí, která také souvisí s ovládáním multimediálního systému, je psaní písmenek prstem na plošku ovladače sloužícího jako touchpad. Používá se například při zadávání cílů navigace, když se vám nechce manipulovat kolečkem s tlačítky pojmenovaným i-Drive.
Kompletní podrobný test nového BMW řady 5 si můžete přečíst zde.