Auta s motorem vzadu nevyráběla jen Škoda. Připomeňte si pokusy ostatních automobilek

Petr Korbel
5. 5. 2019 6:22
Před 45 roky byla ve Španělsku zahájena výroba modelu Seat 133. Šlo o poslední nový západoevropský cestovní (rozumějte ne sportovní) vůz s motorem uloženým za zadní nápravou. Připomeňme si, kdy se tato koncepce začala v jednotlivých státech prosazovat, kdo byli její přední protagonisté, jak se dostala na vrchol a jak zmizela.
Foto: Sven Storbeck

Volkswagen 411/412

Počátkem 60. let měly vozy s motorem vzadu největší podíl na evropském trhu, přičemž klíčovou roli v jejich úspěchu sehrála značka VW. Pak se však poměry začaly měnit. Bohatnoucí zákazníci začali vyhledávat pohodlnější automobily klasické koncepce či modernější a lépe ovladatelná vozidla s pohonem předních kol. Posledním pokusem Volkswagenu, jak za této situace oslovit příslušníky vyšších vrstev a udržet v Evropě uspořádání s motorem vzadu, byla řada VW 411/412 ("typ 4") z roku 1968. Tato auta, která měla tři karosářská provedení včetně kombi, nabídla na značku VW nebývalý luxus, včetně programovatelného přídavného topení. Na trhu se však udržela jen do roku 1974.

 

Právě se děje

Další zprávy