Auta s motorem vzadu nevyráběla jen Škoda. Připomeňte si pokusy ostatních automobilek

Petr Korbel
5. 5. 2019 6:22
Před 45 roky byla ve Španělsku zahájena výroba modelu Seat 133. Šlo o poslední nový západoevropský cestovní (rozumějte ne sportovní) vůz s motorem uloženým za zadní nápravou. Připomeňme si, kdy se tato koncepce začala v jednotlivých státech prosazovat, kdo byli její přední protagonisté, jak se dostala na vrchol a jak zmizela.
Foto: BMW

BMW 700

Bavorská firma neměla v 50. letech při volbě výrobního programu šťastnou ruku. Na jednu stranu nabízela honosné osmiválce, které byly pro evropské zákazníky příliš drahé, na druhou stranu se vrhla na produkci vozíků Isetta, jejichž čas se naplnil, jakmile se v bazarech zvýšila nabídka ojetých Brouků a dalších opravdových aut. Společnost tak balancovala nad propastí. Částečné řešení přinesl až model 700 z roku 1959, který vsadil na líbivou karoserii sportovních tvarů a konstrukci s motorem vzadu. Ve výrobě zůstal do roku 1965, pak už značka BMW prodávala jen mnohem prestižnější vozidla s motorem vpředu.

 

Právě se děje

Další zprávy