Nejexkluzivnější auta světa si koupíte, ale na silnici nesmí. Má je Ferrari i McLaren

Jan Matoušek Jan Matoušek
11. 9. 2020 6:02
Dát za supersportovní auto částku přesahující několik desítek milionů korun není nic neobvyklého. Ať už jde o Bugatti Chiron Pur Sport, Lotus Evija nebo McLaren Senna. S takovým autem ale můžete i na normální silnice. Existuje ale ještě další skupina supersportů s násobně vyšší cenovkou, které na silnice nemůžou, dokonce je často nemůžete ani mít doma.
Foto: Maserati

Maserati MC12 Versione Corse

Ferrari FXX vychází ze silničního modelu Enzo, který rovněž poskytl základ jinému silničnímu supersportu, a sice Maserati MC12. I to tak dostalo speciální variantu, která může jen na okruh. Auto nese přídomek Versione Corse, vzniklo v roce 2006 a v té době stálo milion euro bez daně. Stejně jako u Ferrari se k autu dostala jen úzká a vážená skupina dvanácti pečlivě vybraných zákazníků. Jedno auto pak vzniklo jako testovací prototyp - na rozdíl od Ferrari totiž majitelé nesloužili zároveň jako vývojoví jezdci. Toto auto je zkrátka jen čistě o ježdění.

Základem pro tento speciál byla závodní verze MC12 kategorie GT1, šestilitrový dvanáctiválec pak Maserati upravilo, takže výsledkem je 555 kW. Suchá hmotnost auta je 1150 kg, z 0 na 200 km/h tak MC12 zrychlí za 6,4 vteřiny. Že tato MC12 není pro začátečníky, dokazuje fakt, že postrádá třeba ABS.

 

Právě se děje

Další zprávy