Auta, která Češi nechtějí. I kdysi oblíbené modely spadly až na samé dno

Jan Matoušek Jan Matoušek
4. 7. 2024 6:02
Prodeje nových osobních aut v Česku v první polovině roku mírně stouply, spolu s tím se dařilo i celé řadě modelů. Namátkou Škoda Kodiaq, MG ZS nebo Volvo XC90. Existuje ale samozřejmě i opačná strana barikády, seznam modelů, jejichž prodeje meziročně klesly minimálně o polovinu. Podívejte se na 15 největších "propadáků" prvních šesti měsíců podle SDA.

Na začátek je potřeba jasně vytyčit, že započítávány jsou jen modely, kterých se loni za prvních šest měsíců nebo letos za stejnou dobu prodalo alespoň sto kusů. Zároveň jsou rovnou vyřazena auta, která se v mezidobí přestala v Česku prodávat kvůli konci výroby bez nástupce - to je případ Kie Rio nebo Fordu Fiesta a S-Max. Třeba Subaru XV se zase proměnilo na Crosstrek, proto ani ono v přehledu nefiguruje.

Neplatí to pro generační výměny, což ale blíže rozepisujeme v textu k jednotlivým modelům. Zároveň jde o čisté přenesení čísel Svazu dovozců automobilů; že se některý model propadl, nutně nemusí znamenat, že by jej zákazníci přestali mít rádi, ale zkrátka se mohly objevit problémy s dodávkami anebo již zmíněné střídání generací. Čísla ale hovoří jasně, proto se takový model v přehledu objevit musí.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Citan: -52 %

Nejlepší půlrok za sebou nemají ani osobní verze malé dodávky Citan od Mercedesu, což je vlastně dvojče Renaultu Kangoo. Těch se prodalo jen 80 kusů, o 52,38 procenta méně než loni, kdy se prodeje vyšplhaly na 168 kusů. Tady dodejme, že pod označením třída T existuje i ryze osobní verze tohoto vozu. Můžeme si ale podobně jako u Transitu Custom zaspekulovat, že některé se mohou ukrývat v registracích lehkých užitkových vozidel.

 

Právě se děje

Další zprávy