Vyzkoušeli jsme auto, kterým jezdí Vladimir Putin. Aurus Senat je ruský Rolls-Royce

Jan Matoušek Jan Matoušek
8. 3. 2019 6:02
Tu expozici v Ženevě nelze přehlédnout. Velký stánek, bílá podlaha kontrastující s černým stropem a na něm nápis Aurus. Kdyby ani to nestačilo, tak je tu ještě v čele expozice umístěna zlatá limuzína, nenápadně podobná luxusním vozům především britské produkce. A o jakého výrobce tedy jde? Aurus je nedávno založená ruská značka luxusních automobilů, k jejichž vývoji dal popud především Vladimir Putin. Ten již jeden Senat, jak se auto jmenuje, ve své garáži má. Jestli jde o skutečně tak výjimečný kousek, který se vyrovná kvalitou zavedeným německým výrobcům, jsme zjišťovali osobně.
Foto: Jan Matoušek

Zpátky ke kratšímu provedení S600, do nějž jsme měli možnost se rovněž usadit a vyzkoušet si, jak se bude asi brzy cítit nejeden ruský oligarcha. První, co po usednutí za volant překvapí, je masivní středový tunel, který v první chvíli tvoří mezi předními sedadly "nepřekonatelnou" vzdálenost. Druhý vjem, který jsme zažili, byl pocit luxusu. Ono když před sebou máte lány dřevěného obložení, koberečky z ovčí vlny a volant (či vlastně téměř všechno, co není dřevěné) potažený jemnou kůží, nelze asi dojít k ničemu jinému.

Nicméně ačkoliv se Aurus, potažmo výzkumný institut NAMI, kde limuzína momentálně vzniká, hodně snažil, kvalita zpracování věhlasných britských ani německých konkurentů nedosahuje. Samozřejmě je to na míle vzdáleno standardu levnějších ruských vozidel Lada nebo UAZ, kde je špatné lícování a lacinost materiálů spíše pravidlem než výjimkou.

Vedle horšího zpracování chybí Senatu do úplné špičky i další detaily - třeba tlačítka na volantu umí už dnes leckdo řešit dotykovými ploškami, případně jemnějšími tlačítky, které vypadají efektněji. A když je ve voze sdružený displej, ne nepodobný těm v nových mercedesech, pro budíky a infotainment s navigací (ten samotný má 12,3 palce), lepší ovládací prvky na volantu už podvědomě čekáte.

 

Právě se děje

Další zprávy