Podobné laserové světlomety, jaké budou namontovány do závodních speciálů Audi pro letošní ročník závodu 24 hodin v Le Mans, dostane i limitovaná edice supersportu Audi R8 LMX.
Audi tak předběhne svého konkurenta BMW, který laserové světlomety chystá pro vůz i8.
Model R8 tak i v závěru životního cyklu této generace pokračuje v inovacích v oblasti osvětlovací techniky. Právě tento vůz se v roce 2008 stal prvním, který měl LED diody pro všechny osvětlovací funkce.
Nové laserové světlomety mají výrazně delší dosah osvětlované plochy. U nových laserových dálkových světlometů vytváří jeden laserový modul v každém světlometu kužel světla s dvojnásobným dosahem v porovnání se světlomety s diodami.
Každý modul obsahuje čtyři vysokovýkonné laserové diody, které vytvářejí modrý laserový paprsek. Fosforová vrstva jej pak mění na použitelné bílé světlo s barevnou teplotou 5500 kelvinů, což jsou ideální podmínky pro lidské oko.
Laserový paprsek je aktivní od rychlosti jízdy 60 km/h. Navíc inteligentní kamerový systém detekuje ostatní účastníky silničního provozu a aktivně upravuje rozložení světla, aby nedocházelo k jejich oslňování.
Nové světlomety ovšem nejsou jediným vylepšením R8 LMX, kterých vznikne jen 99.
Výkon motoru byl posílen na 570 koní. Maximální rychlost oproti dosud nabízeným verzím s desetiválcovým motorem o zdvihovém objemu válců vzrostla o jeden kilometr v hodině na 320 km/h, výrazněji se ale zvýšila schopnost vozu sprintovat. Rozjezd z nuly na stokilometrovou rychlost teď auto namísto dosavadních 3,8 sekundy zvládne už za 3,4 sekundy.
Sedmistupňová převodovka S tronic přenáší hnací sílu na vozovku prostřednictvím trvalého pohonu všech kol quattro. Keramické kotoučové brzdy mají vpředu průměr 380 milimetrů. R8 LMX má vpředu pneumatiky rozměru 235/35 R 19 a vzadu 305/30 R 19.
V interiéru nechybí plaketa s číslem modelu limitované edice.
K zákazníkům se objednané vozy dostanou v létě. Cena je 210 000 eur (5 575 000 Kč).