Zachrání vám život i plechy na autě. Devět jízdních asistentů, které stojí za to

Martin Přibyl Martin Přibyl
11. 1. 2019 6:02
Automobilové asistenční systémy si určitě najdou své odpůrce, ne všechny jsou ale k ničemu a v dnešním hustém provozu rozhodně svoje místo mají. Vybrali jsme devět pomocníků, které sami považujeme za nejužitečnější: od povinného ESP až po drahé, ale úžasně vyspělé aktivní světlomety.

Abychom nezapomněli: na žádný z uvedených asistenčních systémů se nedá absolutně spolehnout. Vlastní řízení auta je vždy na člověku, pomocníci mu ale umí jízdu usnadnit, zpříjemnit a v řadě případů mu doslova dokážou "zachránit zadek".

Foto: Volvo

2. Asistent při vyparkování

Podobnou situaci zná asi každý řidič. Podél silnice jsou kolmá nebo šikmá stání a vedle jeho nízkého hatchbacku nebo sedanu zaparkovala vysoká a absolutně neprůhledná dodávka. Vycouvat z takového stání vyžaduje často odvahu a šofér se musí spoléhat na to, že ostatní řidiči, kteří kolem stání projíždějí, jsou ohleduplní a neřítí se kolem padesátkou. Stačí "blbá" náhoda a karambol je na světě.

Automobilky naštěstí podobný problém znají také a pro tento případ nabízejí bezpečnostní systém. Pomocí senzorů, které se běžně používají pro detekci auta ve slepém úhlu, když jedete po dálnici nebo vícepruhové silnici, totiž lze sledovat okolí i při vyjíždění z podobného stání. Jakmile by se zpoza oné dodávky objevilo projíždějící auto, dostanete varování a moderní systémy již umí i samy zastavit. 

Asistent vyparkování zvaný též RTA (Rear Traffic Alert) je kvůli použitým čidlům spojen se sledováním mrtvého úhlu. Například v případě Škody Kodiaq vyjde obojí na 10 000 korun.

 

Právě se děje

Další zprávy