Kdo neměl Alfu Romeo, nemůže být blázen do aut. Připomeňte si to nejlepší z historie italské značky

Jan Matoušek Jan Matoušek
8. 4. 2018 9:32
Jeremy Clarkson kdysi řekl, že člověk, který nikdy nevlastnil Alfu Romeo, nemůže být pravý petrolhead. Na adresu vozů italské automobilky lze napsat hodně špatného – počínaje kolísavou spolehlivostí a konče špatným dílenským zpracováním. Přesto mají Alfy jen těžko popsatelnou auru, která značku provází prakticky celý život. V následující grafice si můžete přiblížit některé významné modely a milníky z historie automobilky, které lze spatřit ve značkovém muzeu v Arese nedaleko Milána. Jedná se samozřejmě jen o zlomek toho, čím se Alfa Romeo proslavila. Možná to ale bude stačit k ospravedlnění Clarksonova tvrzení.

Kráska s otevřenou střechou

V roce 1966 ukázala Alfa Romeo otevřený model Spider (červený vůz) a aniž by to sama tušila, stvořila kultovní model, který se do důchodu vydal až v roce 1993 (černý vůz). Mezitím stihl čtyři výrobní série, kdy každá lehce upravila design té předchozí a vylepšila její techniku. Výrobu zajišťovalo studio Pininfarina, u nějž také vznikl design vozu. Technicky byl Spider příbuzný Giulii, první série tak měla vedle nejsilnější osmnáctistovky i menší třinácti- a šestnáctistovku. Verze Junior se zážehovou 1.3 se objevila i ve druhé výrobní sérii, následně od ní ale bylo upuštěno. Naopak ve druhé sérii začala montáž dvoulitrové jednotky, která pod kapotou vydržela až do konce produkce. Celkem do roku 1993 vzniklo lehce přes 110 tisíc Spiderů. Zajímavostí je, že až do příchodu řady 8C Competizione šlo o poslední sériovou Alfu s pohonem zadních kol.

 

Právě se děje

Další zprávy