reklama
 
 

Nudí vás současná automobilová produkce? Fiat začal opět nabízet kultovní vozy ze své minulosti

13. 2. 2018
Koncern Fiat Chrysler spouští po vzoru Jaguar Land Roveru vlastní program na restaurování a prodej historických automobilů. Ten se jmenuje Reloaded by creators, v překladu obnoven tvůrci, a jeho hlavním cílem je vykupovat historicky zajímavé automobily a následně je zájemcům po restauraci prodat.

Divize Jaguar Land Rover Classic vytvořila v posledních letech řadu pozoruhodných automobilů. Za všechny jmenuje obnovení výroby limitovaného počtu Defenderů s osmiválcovým motorem a přísně omezenou produkci několika historicky ceněných automobilů. Program britského výrobce se stal inspirací pro další automobilky, mezi nimi i pro italský koncern Fiat Chrysler (zkráceně FCA).

Ten má již nějakou dobu své historické oddělení FCA Heritage, starající se mimo jiné o propagaci všech značek výrobce na nejrůznějších veteránských akcích. Nyní k tomu přibude i nový program Reloaded by creators.

Jeho specializací je vyhledávání cenných klasických aut značek Abarth, Alfa Romeo, Fiat a Lancia, jejich následná renovace a prodej dalším zákazníkům. Hlavní devizou programu má být návrat vozu do podoby, v níž byl prodáván v konkrétním roce výroby. Inspirací byly Italům postupy uměleckých muzeí. Ke každému vozu nový majitel navíc dostane certifikát autenticity. Prostředky, získané prodejem, chce FCA využít na rozšiřování svých historických sbírek.

Aktuálně nabízí FCA Heritage na svých stránkách prvních pět zrenovovaných automobilů. Zelená Alfa Spider s krémovým interiérem a střechou pochází ze čtvrté série vozu z roku 1991 a je specifická tím, že je od výroby v majetku svého výrobce. Používána byla k testování různých technických řešení, na karoserii byla například aplikována řada specifických laků. Pod kapotou je dvoulitr s 90 kW.

Unikátnějším strojem je Alfa Romeo SZ z roku 1989, která sloužila jako testovací a prezentační auto. Atypické kupé s designem Zagato bylo vyrobeno v celkovém počtu jen lehce přes tisíc kusů a pod kompozitovou karoserií ukrývá techniku Alfy 75. To znamená mimo jiné i třílitrový šestiválec o výkonu 152 kW, který vozu uděluje nejvyšší rychlost 245 km/h.

Podívejte se na povedené snímky všech pěti zrenovovaných automobilů:

Do stejné třídy unikátních strojů jako SZ spadá také Lancia Appia s karoserií kupé z roku 1959. Ta zaujme zajímavě střiženým designem z pera Pininfariny, interiérem s uspořádáním 2+2 a 1.1litrovým čtyřválcem pod kapotou s výkonem 39 kW.

Vítězství posádky Munari a Mannucci na Rallye Monte Carlo 1972 měla připomenout speciální edice elegantního kupé Fulvia. Vznikla tak verze Montecarlo bez nárazníků, zato s matně černou kapotou a víkem kufru. Fiatem prodávaný kousek vznikl v roce 1973 a spadá do finální série vozu. Unikátní je také svou modrou barvou i originálními černými SPZ. Pod kapotou je třináctistovka o výkonu 66 kW.

Posledním aktuálně dostupným historickým kouskem je Pininfarina Spider Europa, což je poslední vývojové stadium Fiatu 124 Spider. Bílý roadster pochází z roku 1981 a od výroby byl majetkem FCA. Najeto má navíc jen 10 tisíc kilometrů. Dvoulitrový čtyřválec pod kapotou má 77 kW.

Cenu ani jednoho z nabízených vozidel Italové nezveřejnili, vzhledem ke stavu všech pěti aut ale nejde čekat nízké cifry.

autor: Jan Matoušek | 13. 2. 2018

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama