Upravené proroctví Stelly Zázvorkové z filmu Pelíšky je ještě daleko: jedná se o testovací provoz, který bude zpočátku probíhat v oblasti Silicon Valley, později se rozšíří i do dalších míst v okolí San Franciska. Nuro R2 ale vypadá jako zajímavé řešení problému dovozu zboží "na poslední míli".
Robotické autíčko má dva úložné prostory s bočními dvířky a podle Nura může pomoci s běžnými pochůzkami: přiveze nákup, pro který byste normálně museli do supermarketu, prádlo z čistírny nebo přiveze večeři z restaurace. Umí jet rychlostí až 40 kilometrů za hodinu a do jeho 630l kufru se vejde 190 kilo zboží.
Udělené povolení umožňuje provoz robota ve spolupráci s vybranými prodejci. Dovážky zboží budou zprvu zdarma. Firma při nich chce testovat i správnou reakci policie a dalších bezpečnostních složek na R2. A to zejména při nehodách nebo dalších nebezpečných situacích na vozovkách.
Mimochodem podle tvůrců robotického vozítka je jednou z jeho výhod i to, že se nemusí starat o řadu etických otázek spojených s autonomními taxíky: v jeho případě má totiž chodec, který nečekaně vstoupil do vozovky, vždy přednost před nákladem.
Dalším krokem pak má být žádost o povolení komerčního provozu R2. "Vždy jsme věřili, že autonomní vozidla mohou přinést změnu, a v současné pandemii koronaviru jí rozumíme ještě více," píše na blogu David Estrada z Nura. Zahájení zkušebního provozu Nura je podle něj důležitým milníkem pro celý obor, je to ale také jen první vlaštovka toho, co přijde.
Kromě Nura se vývojem a testováním podobných rozvážkových robotů zabývají i společnosti jako Starship (má estonské kořeny), Amazon, FedEx nebo Postmates.
Na autonomního kurýra společnosti Nuro se můžete podívat na videu: