Praha – Vedení pražského dopravního podniku (DPP) podalo žalobu na společnost Rencar, která provozuje reklamu v MHD. Podle žaloby má firma uvolnit reklamní plochy ve vozech hromadné dopravy. Informoval o tom generální ředitel DPP Martin Gillar.
Další žalobu DPP připravuje na vyklizení zbylých ploch. Rencar ve sporu s dopravním podnikem podal žalobu už dříve a chce, aby soud rozhodl, zda je smlouva mezi oběma stranami platná. Smlouva na reklamu v MHD pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031. Rencar podle ředitele Pavla Slabého plochy nevyklidí a počká na rozhodnutí soudu o platnosti smlouvy.
"Žalobu jsme podali 31. října k soudu pro Prahu 8 a týká se dopravních prostředků. V současné době chystáme ještě další žalobu, která se bude týkat vyklizení ploch v našich nemovitostech," řekl Gillar. Kdy přesně DPP další žalobu podá, není v tuto chvíli jasné.
Spor trvá řadu měsíců. Smlouvu letos na základě podání DPP řešil Úřad na ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) a rozhodl, že je koncesní. Podle posudku DPP to znamená její neplatnost, Rencar ale označil podání DPP k antimonopolnímu úřadu za účelové a nesouhlasí s ním.
Rencar plochy v tuto chvíli nevyklidí, naopak chce k soudu podat návrh na přerušení podání DPP do doby, než soud rozhodne o platnosti smlouvy. "Podání žaloby na vyklizení ploch v okamžiku, kdy soud ještě nerozhodl, zda smlouva DPP a Rencar je platná, je jednoznačně protiprávní krok s cílem poškození společnosti Rencar," uvedl Slabý. "Rencar opakovaně deklaruje, že smlouva je platná, a dokud o platnosti nerozhodne soud, bude pokračovat v plnění svých závazků a povinností plynoucích ze stávající platně uzavřené smlouvy," dodal.
O smlouvu s Rencarem se zajímala policie
Podle informací Rencaru byly loňské tržby firmy zhruba 115 milionů korun. DPP obdržel 68 procent z tržeb z reklamy, tedy asi 73 milionů korun, a dále akcionářské dividendy sedm milionů korun.
O smlouvu s firmou Rencar se před časem začala zajímat kriminální policie. Od podniku si vyžádala příslušné dokumenty. Stejně tak se zabývá vztahy dopravního podniku a reklamní firmy euroAWK, které podnik v roce 2013 vypověděl smlouvu na světelné vitríny v metru. Firma ale výpověď neakceptovala, proto na ni podnik podal také žalobu.