Krnáčová není spokojena s fungováním dopravního podniku, chce vyměnit ředitele Ďuriše

ČTK ČTK
Aktualizováno 25. 9. 2015 16:12
Pražská primátorka Adriana Krnáčová (ANO) není spokojena s fungováním pražského dopravního podniku a chce vyměnit ředitele Jaroslava Ďuriše i představenstvo. Vedení DPP podle ní žádá na příští rok z rozpočtu města skoro dvě miliardy navíc, tedy více než 13 miliard korun. Nepředstavilo přitom plán úspor ani budoucího rozvoje, tvrdí Krnáčová. Ďuriš kritiku Krnáčové odmítá, prý je politická a účelová.
Primátorka Krnáčová
Primátorka Krnáčová | Foto: Vojtěch Marek

Praha - Pražská primátorka Adriana Krnáčová (ANO) chce výměnu generálního ředitele dopravního podniku Jaroslava Ďuriše a obměnu představenstva.

Není spokojena s fungováním firmy. Vedení podniku podle ní žádá na příští rok z rozpočtu města skoro dvě miliardy navíc, tedy více než 13 miliard korun.

Nepředstavilo přitom plán úspor ani budoucího rozvoje, tvrdí Krnáčová.

Ďuriš kritiku Krnáčové odmítá, prý je politická a účelová. V čele největší městské společnosti v ČR působí od října 2013.

"Není to reálné"

"Jsem nervózní, když vedení dopravního podniku přijde na diskusi o rozpočtu a žádá další skoro dvě miliardy, není to vůbec reálné," uvedla primátorka.

"Očekávala bych, že management přijde s nějakou strategií úspor ve vnitřním organismu společnosti a strategií rozvoje, co by je opravňovalo žádat více prostředků, považuji to za velkou chybu," uvedla.

"Budu iniciovat, aby dozorčí rada přehodnotila setrvání některých členů představenstva, a budu iniciovat, aby se změnilo vedení dopravního podniku, to znamená ředitel," doplnila.

Podle Ďuriše je kritika účelová a vedena politickými, nikoli odbornými důvody.

Tvrdí, že firmě za poslední dva roky působení ušetřil čtyři miliardy korun.

"Nárůst rozpočtu je v podstatné míře zaviněn kroky, které iniciovalo vedení hlavního města," oponuje ředitel.

"Jde především o meziroční nárůst výkonů o deset milionů kilometrů a slevu jízdného," řekl Ďuriš. "Prohlášení, že dopravní podnik nešetří, považuji za účelové a nepřesné," doplnil.

DPP tíží nevýhodné smlouvy

Dopravní podnik, který zaměstnává přes 10 000 lidí, ekonomicky tíží řada nevýhodných smluv z minulosti. Potýká se mimo jiné s kontraktem na dodávku tramvají za zhruba 19 miliard korun.

Po nedávno dostavěném prodloužení metra A, které provázely potíže, jej čeká stavba nové linky metra D. Náklady budou kolem 50 miliard korun.

Společnost provozuje tři linky metra o celkové délce 59,4 kilometru, dále 539,8 kilometru tramvajových tratí a 1798 kilometrů autobusových linek.

Hospodaření podniku vloni skončilo se ziskem 316 milionů korun. Na jízdném firma utržila téměř 4,4 miliardy korun. Přepravila více než 1,16 miliardy cestujících.

Od města dostal podnik na provoz asi 11,61 miliardy korun, což bylo o zhruba 810 milionů korun více než v roce 2013.

 

Právě se děje

Další zprávy