Rozdíl je vidět i mezi mileniály a generací Z. "Mileniálové jdou obecně víc na ten web. Třeba Wikipedie je pro ně mnohem důležitější než pro generaci Z. Mladší lidé potřebují mnohem dynamičtější obsah, potřebují rychlá videa, hlasité podněty, zatímco Wikipedie je jen o čtení," vysvětluje Zápotocký.
Z internetových návyků mladé generace je poslední dobou nervózní i Google, říká odborník na sociální sítě. "Protože mladí lidé používají ten TikTok jako vyhledávač. A ve chvíli, kdy Google najednou ztratí tuhle generaci, tak neví, co bude dělat. Protože oni opravdu ve chvíli, kdy potřebují najít nějaké klíčové slovo, tak nejdou na Google, ale dají si ho na TikTok," dodává.
Pusťte si tuto epizodu také jako podcast:
TikTok je podle Zápotockého odlišný od jiných sítí v tom, že je postavený na trendujících memech a písničkách. "Skvěle je to vidět třeba u Aleny Schillerové. Ona ten TikTok dělá trošku jiným způsobem než ostatní politici. Dělá ho opravdu 'tiktokově'. To znamená, že když tam trenduje písnička Jiřího Korna, ona tomu ten svůj TikTok uzpůsobí," popisuje odborník na sociální sítě.
Mohou politici na TikToku ovlivnit mladé lidi ve volbách? Proč nejmladší generace odmítají Facebook a Instagram? Uvědomují si lidé na TikToku jeho pochybné pozadí a proč je problematické čerpat zpravodajský obsah pouze z něj? Dozvíte se v úvodním videu nebo ve své oblíbené podcastové aplikaci, třeba na Apple Podcastech či Spotify.