V Praze je 2342 zastávek, z nichž je 1384 na znamení, 933 stálých a u zbylých se režimy střídají. Zavedení všech zastávek na znamení by podle Ropidu přineslo roční úsporu až pět milionů korun. Každé zastavení a rozjezd autobusu vyjde podle materiálu na jednu korunu.
Zároveň by změna znamenala možnost zvýšit počtu spojů. Řidiči by u prázdné zastávky nezastavovali, a spoje by tak zrychlily. Se stejným počtem vozů a řidičů by se tak zvýšil rozsah provozu.
Problém by neměla změna způsobit přímo v autobusech. Tlačítky stop je vybavena v okolí dveří či plošin pro matky s kočárky a vozíčkáře naprostá většina z nich. Pro výstup by stačilo včas stisknout tlačítko a v případě nástupu pouze stát viditelně na zastávce.
Právě způsob nástupu a výstupu by ale mohl být problém. Jakmile by stál cestující v neprůhledném přístřešku a řidič jej neviděl, nezastavil by a zastávkou projel. Podobné by to bylo s dobíháním autobusu. Stejně tak by mohlo být problémem pro seniory či matky s kočárky stisknout včas tlačítko ve starším voze, kde jich je nižší počet.
Kdy a zda budou všechny zastávky na znamení, Ropid ani vedení města nerozhodly. Podle dokumentu by bylo možné stihnout termín 1. července letošního roku, avšak příprava by se musela výrazně zrychlit. "Termín 1. červenec 2020 představuje v přípravě větší volnost," píše se v materiálu.