Jakub Heller
23. 10. 2019 5:30
Poslední skutečně novou tramvajovou tratí, která v Praze vznikla, je ta z Hlubočep na Barrandov. Tři a půl kilometru dlouhá trať, které dal podobu architekt Patrik Kotas, byla však na dlouho poslední. Už 16 let se s výjimkou několika kratších prodloužení nové tratě v Praze nestaví. To chce však nyní metropole změnit. Do čtyř let mají vzniknout hned čtyři nové tratě o celkové délce 6,9 kilometru.
Smyčka Depo Hostivař
Délka: 0,5 kilometru. Náklady: 168 milionů. Dokončení: 2021.
Výstavba tramvajové smyčky Depo Hostivař má zlepšit přestup mezi tramvajovou dopravou a metrem a do budoucna i mezi železniční zastávkou Praha - Depo Hostivař. Nové obratiště by také mohlo nahradit to nynější v Černokostelecké.
Po dostavbě by měla být prodloužena trasa tramvajové linky 7 o úsek Černokostelecká - Depo Hostivař, což usnadní zpětné cesty od metra Depo Hostivař do Nových Strašnic. Obratištěm by dále měla projíždět i tramvajová linka číslo 5, a to s cílem zkrátit délku přestupu mezi metrem a tramvajemi i ve směru k zastávce Ústřední dílny DP.