Praha chce prolomit tramvajovou dobu temna. Nová trať v metropoli nevznikla už 16 let

Jakub Heller Jakub Heller
23. 10. 2019 5:30
Poslední skutečně novou tramvajovou tratí, která v Praze vznikla, je ta z Hlubočep na Barrandov. Tři a půl kilometru dlouhá trať, které dal podobu architekt Patrik Kotas, byla však na dlouho poslední. Už 16 let se s výjimkou několika kratších prodloužení nové tratě v Praze nestaví. To chce však nyní metropole změnit. Do čtyř let mají vzniknout hned čtyři nové tratě o celkové délce 6,9 kilometru.
Koncepce pražské MHD do roku 2029
Koncepce pražské MHD do roku 2029 | Foto: Ropid

Smyčka Zahradní Město

Délka: 0,3 kilometru. Náklady: 120 milionů. Dokončení: 2021.

Kromě již probíhající modernizace železniční trati z Vršovic do Hostivaře připravuje město také výstavbu nové tramvajové smyčky Zahradní Město. Současně se vznikem přestupního terminálu v zastávce Nádraží Zahradní Město totiž vznikne zvýšená potřeba pro cestování do tohoto uzlu směrem od Strašnic, kde zanikne současná železniční zastávka Praha-Strašnice.

Na novou smyčku Zahradní Město by měly být prodlouženy všechny spoje linky 22, které dnes končí v zastávce Nádraží Strašnice, a naopak sem budou zkráceny všechny spoje noční linky 99, která dnes jede s linkou 97 až do obratiště Nádraží Hostivař.

Po dokončení projektu bude zrušena tramvajová zastávka Na Padesátém, kterou nahradí v nedávné minulosti vybudovaná zastávka Dubečská.

 

Právě se děje

Další zprávy