Praha - Na nové trase pražského metra D by měla vzniknout přestupní stanice na Pankráci. Vozy by tak na trasu D vyjížděly ze své vlastní stanice, nikoliv pouze odbočovaly ze současné trasy C. Tuto variantu vybralo představenstvo dopravního podniku (DPP) a doporučilo ji ke schválení městu.
Náklady na vybudování trasy s přestupní stanicí jsou odhadovány na téměř 30 miliard korun, trasa s odbočkou by vyšla na zhruba 25 miliard. O tom, která varianta bude nakonec zvolena, rozhodne hlavní město.
Rozhodnutí představenstva DPP nyní projedná dozorčí rada DPP a následně radní hlavního města. Aby však Praha získala na stavbu dotace z Evropské unie, musí podle Ďuriše město rozhodnout v řádu několika měsíců.
Podle Ďuriše se představenstvo pro variantu s přestupní stanicí rozhodlo z několika důvodů. Jedním by bylo nepohodlí pro cestující v případě pouhé odbočky, kdy by z Pankráce mířily vždy dvě po sobě jedoucí soupravy po trase C na Háje, a až třetí souprava v řadě by jela po déčku do Písnice. Tím by se ale prodloužily na trase C intervaly. "Na trase D by zároveň nemohl být interval pod šest minut," řekl generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš.
Navíc by to podle něho ani nevyřešilo problém přestupování. Část cestujících by na Pankráci totiž musela přestupovat, stejně jako v případě výstavby přestupní stanice, pouze by nemuseli jezdit po eskalátorech "o patro" níž či výše.
Dalším důvodem je pak případné zamýšlené prodloužení trasy D z Pankráce směrem na náměstí Míru. "V tu chvíli by se musela stejně vybudovat přestupní stanice," uvedl ředitel.
Nová trasa D by měla měřit přes deset kilometrů a měla by obsloužit několik sídlišť v oblasti Krče, Lhotky, Libuše, Nových Dvorů a Písnice a další spádové oblasti. Odlehčit by měla lince C. Kromě úseku od Pankráce na jih se v budoucnu počítá s trasou mezi náměstím Míru a Pankrácí. Vznikla by tak dopravní varianta k Nuselskému mostu, který bude třeba v budoucnu opravit.