FOTO Komfort za miliardy? Jak pražské metro obstálo v čase

FOTO Komfort za miliardy? Jak pražské metro obstálo v čase
Tady to před čtyřiceti lety začalo. V den třicátého výročí osvobození Prahy Rudou armádou sedl Gustáv Husák na Kačerově do sovětského vagónu  a zahájil provoz prvního úseku pražského metra.
Vypadá to tu skoro stejně.
Budováno bylo jako kompletně bariérové.
Nejsou tu turnikety a můžete si vzít kolo.
Foto: Ludvík Hradilek
Ludvík Hradilek Ludvík Hradilek
9. 5. 2014 11:00
Denně se sveze metrem milion lidí. Stále má vady na kráse. Například do dvaceti nejvytíženějších stanic se stále vozíčkáři sami nedostanou.

Praha - Pražskou hromadnou dopravu si dnes bez metra těžko dovedeme představit.

V době kulatého výročí uvedení metra do provozu se média předhánějí v hledání zvláštností pražské podzemní dráhy.

Pro milion lidí, co jím denně jezdí, je však důležitější, než kde je jaký protiatomový kryt, jak rychle a pohodlně se dostanou z jednoho místa na druhé.

Často nemají jinou možnost. Trolejbusy přestaly jezdit dřív než, začalo jezdit metro, a pokračující výstavba drahé podzemní dráhy prakticky zastavila rozvoj tramvajové sítě.

V dnešních cenách by šedesát kilometrů tratí s padesáti sedmi stanicemi stálo 250-300 miliard korun. Tramvajová trať vyjde sedmkrát levněji. Náklady na provoz vyjdou pro metro ještě nepříznivěji.

Podívejme se, jak jsou to užitečně utracené peníze.

Další galerie autora najdete zde:

 

Právě se děje

Další zprávy