V úterý začala statická zatěžkávací zkouška, při které na lávku najíždějí naložené multicary a avia. "Zatížení mají okolo tří až čtyř tun, postupně při největším zatížení tam budou vozidla o celkové hmotnosti až 35 tun. A v tom momentě, kdy se zastaví, tak čidla budou měřit, jak se lávka prohýbá. Pokud by průhyb byl větší než spočítali statici, tak se s tím musí něco dělat. Když ne, tak je volná cesta ke kolaudaci," řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha sobě).
V následujících dvou dnech pak bude zahájena takzvaná dynamická zkouška. Při ní přístroj zvaný budič kmitů bude do konstrukce vysílat signály a se změří její pohyb.
Kromě zkoušek musí dělníci k dokončení stavby ještě udělat terénní práce nebo dodělat příjezdové a příchozí cesty. "Také se dodělá veřejné osvětlení, elektroinstalace. Do lávky se rovněž dávají speciální senzory, které ji budou monitorovat po celou její životnost," řekl Scheinherr.
Proti původní zřícené lávce je ta nová širší i vyšší. Lávka je 256 metrů dlouhá a čtyři metry široká, takže se po ní bude dát nejen chodit, ale i jezdit na bruslích nebo na kole. V případě nutnosti po ní projede i vůz záchranky.
Zatěžkávací zkouška Trojské lávky. V listopadu po ní budeme chodit a jezdit na kole :-) pic.twitter.com/29u3lAXS7j
— Jan Čižinský (@jancizinsky) September 22, 2020
Lávka bude také snáz kontrolovatelná. "Je dělána tak, aby mostní prohlídkář vizuálně dokázal snadno zkontrolovat stav lávky," řekl Scheinherr. Konstrukci pak tvoří také natlakovaná trubka. Pokud by v ní tlak klesl, správci lávky se okamžitě dozví, že nastal problém a budou jej moci ihned řešit. Kontrola lávky bude navíc probíhat nepřetržitě online.
Na konci prosince 2017 vyplul mezi Císařským ostrovem a Trojou přívoz, který nahradil zřícenou lávku. Po dokončení stavby bude zrušen.
Kvůli předloňskému zřícení původní lávky policisté obvinili dva muže z obecného ohrožení. Případ je stále vyšetřován. Město čtyři zraněné odškodnilo.