Opava - V Opavě se v sobotu ráno srazil osobní vlak s nákladním autem.
Při nehodě na přejezdu bez závor bylo zraněno převážně lehce celkem sedm lidí. Doprava na trati a přilehlé silnici je stále zastavena.
Doprava na trati a přilehlé silnici byla na téměř 12 hodin zastavena. Kvůli poškozeným trolejím nejezdily ani trolejbusy.
Nehoda se stala krátce před 6. hodinou ranní v opavské části Jaktař. Osobní vlak jel s desítkou cestujících z Bruntálu do stanice Opava Východ, narazil do nákladního auta a tím vykolejil oběma podvozky.
Podle dostupných informací řidič nákladního vozu nerespektoval funkční výstražné zařízení a vjel na přejezd.
Mluvčí moravskoslezských záchranářů Lukáš Humpl řekl, že zdravotníci na místě ošetřili sedm lidí ve věku od 30 do 60 let. "Jednalo se o cestující i členy posádky vlaku," řekl. Doplnil, že šest bylo lehce zraněných a jeden středně vážně poraněný.
"Šest pacientů jsme převezli do opavské nemocnice. Jednalo se o poranění hlavy, pohmožděniny a odřeniny. Jeden zraněný byl ošetřen na místě," řekl.
"Škoda byla celkově odhadnuta na 4 880 000 Kč, přičemž škoda na nákladním automobilu byla vyčíslena na 4 miliony korun, vlaku na 500 tisíc, trati 155 tisíc," řekl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.
Dalších 235 tisíc korun si vyžádá poškozené trolejové vedení trolejbusu, veřejné osvětlení a plot rodinného domu, do kterého vůz narazil.
Silnice byla uzavřena až do 18:00
Silnice, která je hlavním tahem na Bruntál, byla až do 18:00 uzavřena. Stejně tak i trať. Původně se očekávalo omezení provozu do 14:00, uzavírka se ale prodloužila. Těžká technika nejprve vyprostila havarovaný vlak, později i nákladní automobil.
"Provoz na trati byl přerušen a nahrazen náhradní autobusovou dopravou. Náhradní autobusová doprava byla zavedena i za některé trolejbusy z důvodu poškození trolejového vedení," řekl Drápal.
Nehoda se stala na přejezdu, který je bez závor a je vybaven pouze světelnou signalizací. Z dlouhodobých statistik Drážní inspekce ovšem jednoznačně vyplývá, že nejvíce střetnutí na železničních přejezdech se odehrává právě na přejezdech zabezpečených světelnou signalizací bez závor.
To potvrzují i letošní statistiky. Do 11. července evidovala Drážní inspekce celkem 92 střetnutí na železničních přejezdech, přičemž více než polovina se jich odehrála na přejezdech bez závor.
Na takto zabezpečených přejezdech zemřelo v letošním roce již 7 lidí.