reklama
 
 

Haškův kraj zaplatil firmám kolem Mrencové 3,7 milionu, pro vedení ČSSD je kauza vyřešená

9. 8. 2016
Špičky sociální demokracie mlčí k chování svého hejtmana a volebního lídra Michala Haška, který je podezřelý, že nemluví pravdu o své "virtuální mluvčí" a výdajích kraje na propagaci. Mluvčí vystupovala pod fiktivním jménem a od roku 2011 jí dalo Haškovo hejtmanství celkem zhruba 3,7 milionu korun. Vedení ČSSD se nemíní celou situací nijak zabývat a Hašek tvrdí, že nelže on, ale jeho političtí protivníci. Přesto nadále existují pochybnosti ohledně jeho vyjadřování.
Doporučujeme

Brno - Hejtman Michal Hašek všechno vysvětlil, spolustraníci na jeho jižní Moravě mu vyjádřili důvěru, a proto není důvod se celou záležitostí dál zabývat. Takové je stanovisko vedení ČSSD po pondělním vystoupení Michala Haška před krajským výborem, kterému vysvětloval, proč zaplatil z krajských peněz 3,7 milionu firmě Profil za pochvalné články v médiích a kdo je tajemná mluvčí Lucie Proutníková.

"Kdyby při pondělním jednání předsednictva jihomoravské ČSSD měli jeho členové k panu Haškovi výhrady, tak by se tím vedení strany zabývalo. Tento stav ale nenastal, protože vedení ČSSD na jihu Moravy jej jednoznačně podpořilo a není proto třeba, aby se mimořádně scházelo vedení," řekl Aktuálně.cz mluvčí strany Michal Kačírek.

Co si myslí samotní vrcholní představitelé strany, není jasné, redakce se snažila kontaktovat předsedu ČSSD Bohuslava Sobotku, prvního místopředsedu Milana Chovance nebo šéfy Sněmovny a Senátu za ČSSD i další špičky strany, ale nikdo není k zastižení a nereaguje ani na SMS zprávy.

Lže bývalá tisková mluvčí, tvrdí Hašek. Ta to popírá 

Vedení strany mlčí ve chvíli, kdy i přes pondělní podrobné vyjádření Michala Haška krajskému předsednictvu existují pochybnosti o tom, co a proč tají před veřejností. Nejvážnější ze všeho je tvrzení bývalé krajské mluvčí Denisy Kapitančikové, podle které Hašek věděl, že za jeho mluvčí (se jménem Lucie Proutníková) se ve skutečnosti skrývá lobbistka Jana Mrencová, s kterou si velmi často telefonoval.

"V této věci lžou, a zřejmě nadále budou lhát jiní, nikoliv já," prohlašuje Hašek s tím, že Lucii Proutníkovou nezná, nikdy ji fyzicky nepotkal a nikdy neautorizoval text, ve kterém její jméno figurovalo. Základem jeho "obhajoby" je přitom tvrzení, že Kapitančiková je lhářka a jedná účelově ve prospěch konkurenčního hnutí Žít Brno, protože pracuje jako mluvčí radnice Brno-střed, které toto hnutí vede.

Platby Jihomoravského kraje

Platby Jihomoravského kraje

Producentské centrum Profil
2011: 237 600 (specializované tréningové semináře Media Training)
2012: 30 000 (odborné konzultace ke Strategii KrU JMK)
2013: 72 600 (přípravné práce po akce pořádané krajem, zpracování mediálních materiálů)

Marketingové centrum Profil
2011: 443 000 (konzultační a poradenská činnost, školení zaměstnanců)
2012: 813 800 (průzkum veřejného mínění, školení zaměstnanců, osobní a elektronické konzultace)
2013: 558 294 (marketingové služby, fotografické služby, zajištění podkladů a předjednání pro přijímání významných návštěv)
2014: 627 990 (fotografické služby, osobní a elektronické konzultace, poradenství v mediální oblasti, zajištění podkladů a předjednání pro přijímání významných návštěv)
2015: 508 200 (zajištění podkladů a předjednání pro přijímání významných návštěv, osobní a elektronické konzultace a poradenství v mediální oblasti)
2016: 461 010 (analýza, smlouva o poskytování marketingových služeb – zatím zaplacena jen část)

Denisa Kapitančiková ale trvá na svém, pro Aktuálně.cz popřela, že by její chování bylo motivované politikou. "To je naprostý nesmysl, žádné politické hrátky mě vůbec nezajímají, jsem si ale jistá, že pan hejtman věděl, kdo se ukrývá za jménem Proutníková," tvrdí bývalá mluvčí.

Jaké má ale důkazy? Říká, že sama s Haškem o Proutníkové mluvila, o "virtuální mluvčí" věděli další lidé na kraji a navíc Hašek četl noviny, kde se jméno mluvčí Proutníkové objevovalo. "Když jsem se na to ptala, řekl mi, že se o to nemám starat, že to není moje věc. Navíc mu chodily mediální svodky, v nichž Proutníková vystupovala jako mluvčí hejtmana a on proti tomu nic neřekl," dodává Kapitančiková. Upozorňuje přitom, že tiskové zprávy psala ona a Mrencová udělala pouze to, že je podepsala jménem Proutníková, případně upravila titulek zprávy tak, aby vyzněl ještě více ve prospěch Haška.  

Aktuálně.cz v souvislosti s reakcí Kapitančikové požádalo hejtmana o vysvětlení, zda skutečně bývalou mluvčí odbyl s jejími námitkami vůči Proutníkové a jak se mohlo stát, že si nevšiml článků, kde figuruje jako jeho mluvčí Proutníková.

Hašek zareagoval v úterý večer s tím, že trvá na svých slovech, tedy, že žádnou ženu tohoto jména nezná a Kapitančikovou nepovažuje za důvěryhodnou osobu. Argumentuje také tím, že během jejího působení na kraji se jméno Proutníkové objevilo v médiích minimálně, a proto je logické, že si toho nemusel všimnout.

"Od roku 2010 do konce června 2016 existuje 26 výstupů se jménem Lucie Proutníková, z toho za dobu působení paní Kapitančikové jedna," tvrdí Hašek, který se hájí i tím, že ušetřil kraji desítky milionů korun, protože před jeho nástupem na kraj vycházel zpravodaj, který stál za čtyři roky 36 milionů korun. 

Profil má vysvětlit, za co dostal peníze

Zatím také není jasné, za co přesně vyplácelo hejtmanství peníze marketingovému centru Profil, které vlastní manžel lobbistky Jany Mrencové. Podle seznamu, který v úterý zaslala mluvčí kraje, dostal Profil od kraje od roku 2011 celkem 3,7 milionu korun.

Hašek nyní slibuje, že jeho úřad projde, co agentura pro kraj udělala a vše bude muset dokladovat. "Jestliže tak neučiní, krajský úřad bude požadovat navrácení adekvátní části poskytnutého plnění finančních prostředků," tvrdí Hašek, který na agenturu "háže" i vysvětlení ohledně virtuální mluvčí Proutníkové. "Je třeba se ptát příslušné mediální agentury, kdo tato osoba je," říká Hašek.

Lidem z vedení ČSSD na jižní Moravě evidentně takové vysvětlování a chování hejtmana Haška stačilo, protože zvedli ruku na jeho podporu. A vedení ČSSD v čele s Bohuslavem Sobotkou zase stačilo k tomu, aby se nad celou věcí  "zavřela voda".

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama

    Jihomoravský kraj

    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama