reklama
 
 

Jihomoravský kraj zaplatil statisíce za pozitivní články o Haškovi, ČSSD chce od hejtmana vysvětlení

AKTUALIZOVÁNO 4. 8. 2016
Jihomoravský kraj měl v uplynulých třech letech zaplatit 650 tisíc korun společnosti JT Media za publikování článků na serveru Parlamentní listy, které referují o aktivitách hejtmana Michala Haška (ČSSD), případně o úspěších Jihomoravského kraje. Informoval o tom deník MF Dnes. Jednatel mediální společnosti Jan Tvrdoň nechtěl objednávku služeb vůbec komentovat. "Obsah spolupráce bez souhlasu objednatele nekomentujeme," řekl Tvrdoň. Krajský výbor si na pondělí pozval Haška, aby mu kauzu vysvětlil.

BrnoJihomoravský kraj měl podle zjištění MF Dnes platit statisíce korun PR a marketingové společnosti JT Media za publikování pozitivních zpráv o hejtmanovi Michalovi Haškovi (ČSSD) na webových stránkách Parlamentní Listy. Jednatelem společnosti JT Media je mimo jiné spoluzakladatel konspiračního webu Protiproud.cz Jan Tvrdoň.

Server Parlamentní listy v posledních letech vydal celou řadu článků, které referují o aktivitách hejtmana Haška, případně o úspěších Jihomoravského kraje. Mimo jiné například s titulkem: "Některé děti v našem státě stále hladovějí. Jihomoravský kraj poskytne bezplatnou stravu předškolákům i školákům ohroženým chudobou. Podle hejtmana jich budou stovky." Hejtmanství mělo za publikování podobných článků zaplatit 650 tisíc korun. Podle MF Dnes je poslední smlouva datována z loňského prosince.

Samotný Tvrdoň nechtěl objednávku služeb vůbec komentovat. "Ctíme praxi, že obsah spolupráce bez souhlasu objednatele nekomentujeme. Dokud nás k tomu objednatel nezmocní, nemůžeme sdělovat žádné bližší informace," řekl deníku.

Na Twitteru se ve čtvrtek objevil obrázek objednávky v hodnotě 241 tisíc, kterou vystavil krajský úřad Jihomoravského kraje společnosti Our Media, tedy vlastníkovi serveru Parlamentní listy. V objednávce z 24. 9. 2015 se píše: "Objednáváme u vás marketingovou a PR spolupráci - uveřejňování rozhovorů, článků a tiskových zpráv Jihomoravského kraje na portálu Parlamentnilisty.cz. A to v rozsahu 14krát uveřejnění článku a 70krát uveřejnění tiskových zpráv.“ Mluvčí Jihomoravského kraje Eliška Holešinská Windová následně Aktuálně.cz potvrdila, že se jedná o autentickou objednávku. Podle mluvčí také kraj v roce 2014 zaplatil za prezentaci Jihomoravského kraje v elektronických médiích 235 950 korun, o rok dříve to bylo 170 tisíc.

Společnost Our Media ve vyjádření uvedla, že PR články na svém webu nezveřejňuje. "Jde pouze o zveřejňování tiskových zpráv, což je v médiích zcela běžné," řekl předseda představenstva Our Media Jan Holoubek.

Na mediální kauzu už zareagovala i ČSSD. "V pondělí k tomu bude zasedat Krajský výkonný výbor ČSSD, jeho předseda Roman Hanák si tam pozval pana Haška a bude od něj chtít co nejpodrobnější vysvětlení a stanovisko k oběma kauzám. Na základě těchto informací se budeme ve straně bavit, co dál," řekl Aktuálně.cz mluvčí strany Michal Kačírek. Vedení sociální demokracie se podle něj bude případem také zabývat. "Musíme si ale nejdřív poslechnout všechny strany a až pak k tomu budeme mít nějaký názor." dodal.

Samotný Roman Hanák (ČSSD) řekl, že si nemyslí, že by ČSSD kvůli Haškově kauze využila možnost změny pořadí na kandidátkách. "Nechci předjímat, ale změnu na kandidátní listině ČSSD nepředpokládám," řekl.

Celou kauzu odstartoval úterní rozhovor s bývalou mluvčí Denisou Kapitančikovou, která médiím řekla, že krajský úřad měl v minulosti platit 400 tisíc korun za rok produkčnímu centru Profil kontroverzní lobistky Jany Mrencové. Lobbistka podle Kapitančikové pouze přeposílala tiskové materiály kraje s podpisem Lucie Proutníková. Krajský úřad ve středu odmítl, že by Jihomoravský kraj někdy měl smluvní vztahy s centrem Profil.

autor: Domácí | 4. 8. 2016

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama

    Jihomoravský kraj

    reklama
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama