Němečtí zákazníci dostanou možnost objednat si jeden z prozatím 500 upravených kusů od příštího týdne. Cena je stanovena na 33 790 eur, tedy asi 871 000 korun.
Edition S vychází ze sériové Scaly Monte Carlo 1.5 TSI s šestistupňovým manuálem (v Německu za 27 550 eur, tedy 710 000 korun). Auto si z ní nechává černé designové prvky, jako je mřížka chladiče, nástavce prahů nebo kryty zrcátek. Uvnitř zůstávají i sportovní sedadla, karbonové detaily, sportovní multifunkční volant nebo pedály s nerezovými kryty. Na výběr je ze tří barev: červené, ocelově šedé a černé s perleťovým efektem.
Přesto Edition S vypadá naštvaněji než běžné Scaly Monte Carlo. Od ABT dostala specifický přední a zadní spojler, zadní difuzor a také osmnáctipalcová litá kola ER-C18 se sportovními pneumatikami.
Autu nechybí ani sportovní snížený podvozek s volbou jízdního profilu a pro leckoho nejzajímavější změna se udála pod kapotou. Úpravce totiž s dovozcovým požehnáním u auta zvedl výkon ze 110 na 140 kW, tedy ze 140 koní na 190. Točivý moment se také zvýšil z 250 na 290 Nm.
Byť německá Škoda nijak blíže nepopisuje změny, které na motoru proběhly, mělo by se však jednat o úpravu řídicí jednotky. Tu ABT ostatně nabízí v Německu i stávajícím majitelům Scaly 1.5 TSI, zvýšení výkonu ze 110 na 140 kW vyjde na 999 eur (tedy asi 26 000 korun), a to včetně montáže nové řídicí jednotky a schválení změn na stanici technické kontroly.
Podle ABT by uvedené úpravy měly mít za následek zrychlení z nuly na sto za osm vteřin (místo 8,2 u neupravené verze) a neměly by se nijak podepsat na emisích CO2, tedy spotřebě.
Scala Edition S zatím zůstává limitovanou edicí pro německý trh, v Česku se jí tedy nedočkáme. "V současnosti nic podobného neplánujeme," odpověděl na dotaz Aktuálně mluvčí české Škody Pavel Jína.