Známe nový nejabsurdnější poplatek. Vybírají ho největší banky

Jiří Hovorka Jiří Hovorka
Aktualizováno 1. 3. 2016 14:01
Jedenáctý ročník tradiční ankety byl nejtěsnější v historii. Vyhrál poplatek za zadání příkazu či změny trvalého příkazu přes internetové bankovnictví před poplatkem za vedení účtu zemřelého klienta.
Ilustrační snímek.
Ilustrační snímek. | Foto: Ondřej Besperát

Praha – Jedenáctý ročník ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek vyhrál poplatek za zadání příkazu či změny trvalého příkazu přes internetové bankovnictví. Informoval o tom provozovatel serveru bankovnipoplatky.com Patrik Nacher, který anketu pořádá.

Vítězný poplatek skončil v loňském i předloňském ročníku ankety druhý. "Jde typicky o poplatek, kdy banka trestá klienta za chování, které po něm sama vyžaduje – soběstačné a samostatné obsluhování bankovního účtu prostřednictvím internet bankingu," říká Nacher.

Vítězný poplatek vybírají na svých základních běžných účtech například dvě ze tří největších českých bank. V České spořitelně vyjde na pět korun, když platba míří do České spořitelny, a na sedm korun, když odchází do jiné banky. V Komerční bance vyjde odchozí platba vždy na šest korun. Obě banky nabízejí balíček neomezených odchozích plateb za 29, respektive 39 korun.

"Je nutné si uvědomit, že každá služba má svoji hodnotu, za kterou je nutné zaplatit. Obsluha účtu generuje náklady, které musíme pokrýt," reaguje Kristýna Havligerová, tisková mluvčí České spořitelny, a dodává, že samotné zřízení, změna nebo zrušení trvalého příkazu v internetovém bankovnictví je bez poplatku. Ten se platí až z realizované platby.

Stejně je to s trvalými příkazy i v Komerční bance. "Ceny za produkty a služby Komerční banky jsou plně konkurenceschopné a je důležité posuzovat je v kontextu celé nabídky včetně výhod pro klienty," reaguje mluvčí banky Pavel Zúbek.

Nejtěsnější ročník

Finálové hlasování v jedenáctém ročníku ankety bylo nejtěsnější v historii. Vítězný poplatek získal 627 hlasů, druhý v pořadí poplatek za vedení účtu zemřelého klienta (po dobu dědického řízení) dostal 568 hlasů.

"Domnívám se, že zpoplatňovat účet klientovi (respektive jeho dědicům), jenž nežije, tudíž nelze s takovým kontem nijak disponovat, je nemravné," dodává Nacher.

Anketa se kromě jiného snaží vyvinout tlak na banky při změně jejich poplatkové politiky, letos v ní hlasovalo více jak 12 tisíc klientů bank. "Pozitivním výsledkem naší ankety je fakt, že výnosy z bankovních poplatků za celý bankovní sektor poslední dva roky klesají," říká Nacher.

Výsledky finálového kola hlasování:

Poplatek Počet hlasů
1. Poplatek za zadání příkazu či změny trvalého příkazu přes internet banking 627
2. Poplatek za vedení účtu zemřelého klienta (po dobu dědického řízení) 568
3. Výše poplatku za vklad na účet na přepážce třetí osobou 325
4. Poplatek za autorizační SMS 292
5. Poplatek za dotaz úřední osoby 266
 

Právě se děje

Další zprávy