Jiří Hovorka
8. 8. 2016 15:30
O tom, kde dostanete nejlepší bankovní účet, nerozhodují jen ceníky bank, ale také vaše chování, ukazuje nová analýza.
Konzervativní klient
"Konzervativní" klient si nechává zasílat výpisy poštou, jednou za měsíc vybere peníze na pobočce své banky (3000 Kč) a jednou z bankomatu své banky (3000 Kč). Na pobočce také jednou za měsíc vloží na účet hotovost (3000 Kč). Za měsíc má dvě příchozí platby a šest odchozích plateb, z toho dvě zadané na pobočce a zbylé přes internetové bankovnictví. Kartou zaplatí u obchodníků třikrát měsíčně, celkem za 2400 korun. Na účtu se mu měsíčně provádí také jedno inkaso a jedno SIPO, jednou za rok změní na pobočce nastavení trvalého příkazu. Měsíční obrat na účtu má 20 tisíc korun a průměrný zůstatek na účtu je 60 tisíc korun.
Měsíční náklady "konzervativního" klienta
- Air Bank (Malý tarif) - 25 Kč
- Equa bank (Běžný účet) - 41,2 Kč
- Raiffeisenbank (eKonto Smart) - 49,6 Kč
- Fio banka (Osobní účet) - 87,5 Kč
- Waldviertler Sparkasse (Osobní účet) - 143,6 Kč
- UniCredit Bank (UKonto) - 167,9 Kč
- Raiffeisenbank im Stiftland (Běžný účet) - 189,7 Kč
- Moneta Money Bank (Genius Free & Flexi) - 193,7 Kč
- ČSOB (Plus konto) - 199,6 Kč
- Poštovní spořitelna (Osobní účet) - 199,6 Kč
- Komerční banka (Můj účet) - 227,3 Kč
- Česká spořitelna (Osobní účet II) - 244,6 Kč
- Sberbank (Aktiv) - 253,7 Kč
- Oberbank (Žirokonto) - 277,5 Kč
- Expobank (Expo Active) - 351,5 Kč
Poznámka: U Zuno ani mBank nelze podávat příkazy v klasické "papírové" podobě na pobočkách, proto u tohoto typu klienta nejsou ve srovnání. Zuno pobočky nemá, mBank na nich příkazy nepřijímá.
Definice klienta: Konzervativní klient vyššího věku (66 a více let) s důrazem na tradiční produkty a přístup banky. Ve svém chování v oblasti financí je konzervativní a to vyžaduje také od své banky. Sám nevyhledává inovace a nové produkty bank, občas je však využívá. Disponuje středně vysokým zůstatkem na účtu, jeho obrat i počet provedených transakcí je však nízký. Platby provádí bezhotovostním i hotovostním způsobem, přestože s bankou komunikuje i prostřednictvím elektronického bankovnictví, větší důraz klade na osobní tradiční přístup banky.