reklama
 
 

Rasismus? Řetězec H&M narazil s nápisem "opice" na mikině chlapce tmavé pleti

9. 1. 2018 7:00
Prodejce oblečení se po kritice na sociálních sítích omluvil za nevhodně použitou fotografii a stáhl ji ze svého e-shopu.

Londýn, Praha - Původem švédský řetězec H&M se omluvil za obrázek s chlapcem tmavé pleti, který na sobě měl mikinu s nápisem "nejvíc cool opice v džungli". Po silné kritice uživatelů na sociálních sítích stáhl tuto fotku z katalogu oblečení na svém e-shopu ve Velké Británii.

"Obrázek jsme odstranili ze všech našich kanálů a omlouváme se komukoliv, koho to mohlo urazit," uvedla mluvčí společnosti Anna Erikssonová pro britská média. O případu informují například The Guardian, CNN nebo The Independent.

Kritici, podle nichž byla fotka rasistická a nepřijatelná, vyzývali řetězec k jejímu stažení. Někteří uživatelé dokonce nabádali k bojkotu tohoto řetězce. Pozornost věnovali i nápisu "expert na přežití", které měl na oblečení ze stejné série chlapec bílé pleti.

Jiní uživatelé sice věří, že ze strany řetězce šlo jen o neúmyslné nedopatření, nicméně i podle nich by se v dnešní době měli zodpovědní pracovníci zamýšlet, zda podobné souvislosti nemohou někoho urazit.

autor: Jana Králová | 9. 1. 2018 7:00

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama