Popron Media je v úpadku, dluží kolem 150 milionů korun

Ekonomika Ekonomika
17. 7. 2014 14:00
Společnost začínala v roce 1990 jako hudební vydavatelství, později se zaměřila na distribuci a vlastní e-shop.
ilustrační foto
ilustrační foto | Foto: Vojtěch Marek

Praha – V devadesátých letech byl Popron jedním z nejznámějších a největších hudebních vydavatelství v Česku. Ještě před šesti lety dosahovala společnost Popron Media čistého zisku osmi milionů korun. Během ekonomické krize jí však nepomohla ani snaha svézt se na rostoucí vlně internetových nákupů. Jak informuje deník E15, soud nakonec poslal firmu do insolvence a úpadku.

O zahájení insolvenčního řízení rozhodl soud na začátku června na žádost samotné firmy. Tentýž soud v minulých dnech prohlásil úpadek Popron Media. O dalším osudu firmy se bude rozhodovat 13. října, na kdy soud nařídil přezkumné jednání týkající se přihlášených pohledávek a schůzi věřitelů.

Deník E15 připomíná, že po prohlášení úpadku existují jen dvě cesty. První je povolení reorganizace a záchrany firmy, třeba i pod novým majitelem – o to ale firma v žádosti o zahájení insolvenčního řízení nepožádala. Druhou variantou je konkurz a postupný rozprodej aktiv společnosti.

Rozvoj e-shopu přišel pozdě

Své pohledávky dosud přihlásilo 46 věřitelů. K největším patří R media s částkou 31,5 milionu a Bontonfilm s 11,6 miliony. Podle údajů uvedených majiteli v návrhu o zahájení insolvenčního řízení firma k začátku června evidovala celkem 440 věřitelů, jejichž výše pohledávek činí 144,3 milionu korun.

Firma v posledních letech provozovala zásilkový obchod, v němž vedle hudby či filmů nabízela například i různé dekorační předměty pro domácnost. Posilovala také svůj e-shop Popron.cz

Online deník Aktuálně.cz ještě loni v říjnu informoval o ambiciózních plánech na rozšíření sítě Popron Partner, díky němuž by si lidé mohli zboží z e-shopu vyzvednout – obrazně řečeno – v nejbližší trafice.

Krize srazila prodej hudby a filmů

Obrat ke ztrátovému hospodaření nastal podle deníku E15 s příchodem ekonomické krize, kdy lidé začali šetřit. Propad nastal hlavně u zásilkové služby (na ni firma zpočátku sázela více než na e-shop) a u prodeje hudby a filmů, které byly hlavní oblastí nabídky Popronu.

„Prodeje v říjnu 2013 klesly meziročně o padesát procent, což velmi negativně ovlivnilo i další průběh v listopadu a prosinci,“ řekl deníku spolumajitel Peter Schier starší.

 

Právě se děje

Další zprávy