reklama
 
 

E-shop do každé trafiky. Firma hlásí nákupní revoluci

2. 10. 2013 6:48
Popron chce výrazně zahustit síť svých výdejen a otevřít ji i dalším prodejcům.

Praha - Zboží z e-shopů si vyzvednete v nejbližší trafice. Takový plán má internetový obchod Popron, který chce výrazně zahustit síť svých výdejen a otevřít ji i dalším prodejcům.

Síť nazvaná Popron Partner měla ještě loni v listopadu kolem 40 výdejen, nyní už je jich přes 350. „Každý týden teď přibývá dvacet dalších. Cílem je mít až dva tisíce výdejních míst po celé republice," říká marketingový ředitel Popronu Petr Sedlák. Kromě toho má firma tři vlastní prodejny.

Projekt Popronu, který patří k nejvýznamnějším zásilkovým a internetovým obchodům v Česku, se tak může stát konkurencí pro stávající sítě výdejních míst. Zásilkovna.cz jich má nyní v tuzemsku kolem sedmdesáti, Uloženka.cz (Heureka Point) zatím deset.

Nad 500 korun zdarma, ale bez ledniček

Popron na projektu, který nazývá revolucí v internetovém nakupování, spolupracuje s převážně „kamennými" trafikami sítě Mediaprint & Kapa. Z mapy vyplývá, že nejhustší síť výdejen je nyní v Praze (několik desítek), středních Čechách, v Brně a na Ostravsku, naopak řidší je zatím v jihozápadních Čechách a na Vysočině. Podle Sedláka je prioritou pokrýt všechna města s více než 4500 obyvateli.

„Momentálně si zákazník může vybírat z více než 46 tisíc produktů na e-shopu Popron.cz. Během následujících měsíců by se měla celková nabídka všech zúčastněných e-shopů zvýšit až na 300 tisíc produktů ze všech oblastí," očekává Sedlák.

Do trafik zatím dorazilo přes 100 tisíc zásilek pro desítky tisíc zákazníků. Podle Sedláka nyní tento způsob využívá už více než polovina všech klientů Popronu. Přes tři pětiny lidí si zboží vyzvednou ještě v den, kdy jim přijde informace o jeho doručení. Při nákupu nad 500 korun nemusí nic připlácet, u zboží s nižší cenou firma vybírá manipulační poplatek 20 korun.

Služba je - přinejmenším dočasně - omezena také co do velikosti zboží. Trafiky nebyly primárně koncipovány jako výdejny, proto do nich zatím nelze zasílat například ledničky nebo pračky.

Váš trafikant může prodat cokoliv

Jednou z výhod projektu je neformální vztah, který mívají lidé z dané lokality se svým „trafikantem". „O tyto vztahy se většina e-shopů snaží po celé roky a neúspěšně, protože si je snaží vybudovat na dálku," vysvětluje Sedlák. I proto mají trafiky fungovat nejen jako výdejny, ale také nabírat objednávky. Strukturu ani výši odměn pro zapojené obchodníky nechce Sedlák zveřejnit.

Projekt se má otevřít také pro jiné e-shopy než jen Popron. „V současné době probíhají finální jednání o spolupráci, ale zatím nemohu být konkrétní a poskytnout jejich jména," říká Sedlák.

Největší tuzemské e-shopy spoléhají hlavně na vlastní, postupně rozšiřovanou síť výdejních míst. Alza.cz má přes 20 poboček, vyzvednutí je za příplatek 25 korun (neúčtuje jej pouze při hodnotě zboží přes 15 tisíc). Mall.cz má 13 poboček, příplatek 29 korun účtuje jen u zboží do hodnoty 1000 korun. A například T.S. Bohemia má 14 poboček převážně na Moravě, navíc ale láká na dopravu zdarma (Mall.cz od zásilek nad 1000 korun).

Kouzelná almara se spojila s konkurencí

Pobočkám velkých e-shopů se snaží konkurovat výdejní sítě Zásilkovna.cz a Uloženka.cz zajišťující služby pro více - zejména menších - obchodů. Zásilkovna má v Česku kolem sedmdesáti výdejních míst a spolupracuje se zhruba 1400 e-shopy. Uloženka (Heureka Point) má sice zatím jen deset míst, ale spolupracuje s 3700 obchodníky včetně Aukro.cz.

Novou konkurencí „kamenným" výdejním místům mají být sítě automatických „balíkomatů". S tímto názvem sice jako první přišla už loni Česká pošta, vedle pilotního projektu na pražské hlavní poště se ale spuštění na dalších místech zdrželo.

Letos na jaře spustil podnikatel Tomáš Čupr síť Kouzelná almara za podpory investičních skupin Miton a Enern, hlavním „zákazníkem" dosud zůstával Čuprův portál Slevomat. V září se ale Kouzelná almara spojila s konkurenčním projektem společnosti In Time, která má licenci od polské společnosti Integer.pl (easyPack). Pod názvem InPost chtějí do letošních Vánoc rozšířit síť automatizovaných výdejních terminálů na sto.

autor: Petr Kučera | 2. 10. 2013 6:48

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama