Praha – Uživatelé internetu nechtějí sjednávat bankovní ani pojišťovací produkty přes telefon. V průzkumu, který uskutečnila agentura Datank, hodnotili tento způsob v průměru známkou tři až čtyři, přičemž čtyřka vyjadřovala absolutní nesouhlas a jednička absolutní souhlas s daným distribučním kanálem.
Mezi produkty, které by podle klientů preferujících elektronické kanály měly mít banky a pojišťovny k dispozici online, patří na prvním místě debetní karty. Dále pak požadují spořicí a běžný účet. Z pojistných produktů je srovnatelná poptávka po online cestovním pojištění. Na dalších místech v pořadí žádanosti finančních produktů prostřednictvím internetu stojí pojištění vozidel, kontokorentní úvěr, pojištění majetku, kreditní karta a spotřebitelský úvěr.
Hypotéky raději osobně
Naopak hypoteční úvěr nebo životní pojištění příliš nechtějí online sjednávat ani lidé využívající internet pro většinu svých aktivit.
„Hypoteční úvěry a životní pojištění představují několikaletý závazek, jsou rozsáhlejší i z pohledu množství investovaných prostředků a velmi úzce se dotýkají osobního života klientů. Přestože některé instituce usilují o distribuci přes internet, podporujeme názor, že tak složité produkty vyžadují odbornou konzultaci a měly by zůstat na pobočce,“ říká analytička agentury Datank Radka Krůtová.
Průzkum také ukázal, že lidé nemají žádné výraznější výhrady zejména ke spolehlivosti internetového a mobilního bankovnictví.
Hlavní jsou bankomaty
Pro běžnou – tedy nejen „internetovou“ – populaci je nicméně nejdůležitějším požadavkem dostupnosti banky počet bankomatů, dále rozsah úředních hodin na pobočce a až následně možnost zřízení služeb či produktů elektronicky.
Průzkum je součástí akcí Nejlepší banka 2014 a Nejlepší pojišťovna 2014, jejichž vyhlašovatelem jsou Hospodářské noviny. Partnery projektu jsou společnosti KPMG Česká republika a IBM Česká republika.
Nejlevnější povinné ručení? Zkuste nezávislý srovnávač!