Zboží zaplatil, ale nedostal. Jak vymoci zpět peníze od nepoctivého e-shopu

Pavla Adamcová Pavla Adamcová
Aktualizováno 13. 4. 2019 22:43
Nakupování přes e-shop je u Čechů stále oblíbenější. Loni nakoupilo on-line podle dat statistiků už 54 procent obyvatel Česka starších 16 let - tedy více než 4,7 milionu osob. V tuzemských e-shopech utratili 135 miliard korun. Nákup přes internetový obchod ale nekončí vždy radostně - špatný výběr může vést nejen k pozdějším reklamacím, ale i komplikovanému vymáhání svých práv. Podle čeho vybírat kvalitní e-shop? A jak se bránit, pokud jsme se již nechali nachytat?
Vejce - ilustrační foto
Vejce - ilustrační foto | Foto: Reuters

Co nelze vrátit bez udání důvodu

Nelze vrátit vše, co si zákazník na internetu objedná - mimo případy, když je tak výslovně ujednáno.

  • Spotřebitel ale nemůže od smlouvy odstoupit ani u zboží, které se rychle kazí - tedy typicky u potravin.
  • Nelze vrátit ani zboží, které je v obalu a po otevření už nejde z hygienických důvodů vrátit do oběhu - jako třeba kartáček na zuby.
  • Porušený obal nesmí být ani u audio a videonahrávek a počítačových programů.
  • Dále se nevrací zboží upravené podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu.
  • Vrátit většinou nejdou mimo jiné ani noviny nebo časopisy, skipasy, losy či vstupenky do divadla - tedy zboží související s jakoukoliv volnočasovou aktivitou, která se objednává na konkrétní termín.
 

Právě se děje

Další zprávy