Vysoká byla i tuzemská spotřeba piva. Důvodem byly červencové teploty, které nedosahovaly extrémních veder z loňského roku. Při vysokých teplotách spotřeba piva totiž klesá a lidé dávají přednost nealkoholickým nápojům.
V rámci připravovaných Dnů českého piva chystají některé pivovary také prohlídky jak varen, tak i běžně nepřístupných prostor. Informace o tom najdou zájemci na webových stránkách.
Z hlediska obalů v červenci po období propadu překvapivě rostla spotřeba sudového piva, která meziročně stoupla o více než tři procenta. "Pro českou pivní kulturu je nezbytné, aby se čeští konzumenti začali pozvolna vracet k čepovanému pivu, které v posledních letech v souboji s baleným pomalu ztrácelo dech," říká František Šámal, předseda Českého svazu pivovarů a sladoven, který Dny českého piva pořádá.
Vyšší zájem evidují prodejci i o pivo ve skleněných lahvích, v jejich případě činil nárůst poptávky 2,5 procenta. Naopak v červenci opět klesl meziročně zájem o piva v PET lahvích, o 13,5 procenta. Pivních minisoudků se meziročně prodalo méně dokonce o dvě pětiny.
Pivnímu trhu nadále dominuje světlé pivo, jen necelá čtyři procenta tvoří piva tmavá a polotmavá. Ležáky, tedy jedenáctky a dvanáctky, v červenci meziročně posílily o více než 8,5 procenta, zatímco výčepní piva (tedy ta se stupňovitostí mezi šesti a deseti stupni) o téměř šest procent poklesla.
Podle Šámala české pivovarství zažívá další povedený rok. "Podíváme-li se na meziroční srovnání červencových čísel, pokračuje posilování exportu, potvrzující, že české pivo za hranicemi chutná. Rostoucí trend evidujeme u ležáků, které nás po světě proslavily. Jak moc bude letošní sezona pro pivovary úspěšná, budeme moci říci po srpnových statistikách na konci září," uzavírá.