Milán - Protesty odborářů přiměly francouzsko-nizozemskou leteckou společnost Air France-KLM změnit nabídku na převzetí Alitalie. Plány na propuštění tisícovek zaměstnanců vzaly za své.
Přestože Air France-KLM zůstává jediným zájemcem o převzetí, cesta k dosažení dohody se komplikuje.
Odbory chtějí záruky pro stávající zaměstnance společnosti, francouzsko-nizozemské vedení naopak požaduje propuštění části z nich. "Bez škrtů nepřežijeme," tvrdí vedení největšího evropského leteckého konsorcia.
Berlusconi podpoří italskou Air One
A do sporu se vložil už i italský milionář, vůdce opozice a možný budoucí italský premiér, Silvio Berlusconi. V rozhovoru pro deník La Reppublica podpořil zájmy italské Air One.
Doslova prohlásil, že pokud zvítězí v dubnových předčasných parlamentních volbách, podpoří italskou Air One financovanou bankou Intesa Sanpaolo.
Člen představenstva banky Enrico Salza jednání s Alitalií popřel. Italská letecká společnost Air One předložila vlastní nabídku na převzetí ztrátové Alitalie v prosinci a neuspěla.
Detaily smlouvy mezi Alitalií a Air France-KLM by měly být známy do konce března. Šéf Air France-KLM Jean-Cyril Spinetta, který v těchto dnech jedná v Římě s odboráři, ale zvažuje prodloužení lhůty.
Vláda si přeje smlouvu co nejdříve
V Alitalii vlastní 49,9 procent akcií italské ministerstvo financí, které se kvůli milionovým ztrátám snaží dohodu uzavřít co nejrychleji.
Zahraniční majitelé se ale nelíbili ani odborovým předákům, ani opozičním politikům.
Zatímco tajemník odborové organizace Uil Transporti Giuseppe Caronia předpokládá, že ústupky ze strany Air France-KLM přinesou výsledky, piloti a provozovatel milánského letiště příliš spokojeni nejsou.