Obchod, který je postaven z dopravních kontejnerů, zvenčí vypadá jako každý jiný. Změna je ale očividná už při vstupu, neboť na zákazníky nečekají žádné regály se zbožím a nákupní košíky a nejsou tam ani žádné tradiční pokladny. Nákup je možné vyřídit přes velké dotykové obrazovky, kde si lidé vyberou produkty, nebo přes mobilní aplikaci.
O výdej nákupu se stará robotický systém, který zboží po zaplacení dopraví k výdejovému okénku. V obchodě, který je otevřen 24 hodin denně po sedm dní v týdnu, je prozatím výběr asi z 300 produktů, v budoucnu jich má být až 800. K dispozici je nejen chlazené zboží, ale i drogerie nebo pečivo.
"Naši cestující si přáli lepší nákupní možnosti. Těší mě, že jim jejich přání díky digitálnímu obchodu s potravinami na nádraží budoucnosti v Renningenu můžeme splnit," řekl Tobias Boppré z DB.
Německé dráhy uvádějí, že digitální supermarket v Renningenu je první svého druhu na nádraží v Německu. V zemi už několik automatických prodejen ale vzniklo, v provozu jsou takové obchody například v Oldenburgu, v Bochumi či Lengerichu.
Investici do automatického obchodu vyčíslily dráhy na půl milionu eur (13 milionů Kč). Dohromady pak DB investovaly do rozvoje nádraží 700 000 eur (18,1 milionu Kč). K dispozici je na místě mimo jiné půjčovna kol, servisní stojan s nářadím pro údržbu kol nebo i bezplatný internet. Nádraží se také snaží být šetrnější k životnímu prostředí, vznikla u něj květinová louka a hmyzí hotel a budova využívá jen energii z obnovitelných zdrojů.
Nádraží v Renningenu je jedním z 16, která DB pro svůj projekt železničních stanic budoucnosti vybraly. Na těchto nádražích chtějí dráhy nabízet a testovat nové služby, které mají jít ruku v ruce s ekologií, digitalizací a mobilitou. V Berlíně byla za takové nádraží vybrána stanice Südkreuz, přes kterou denně projde 180 000 cestujících. Tato stanice byla vybavena například novými orientačními prvky a také odstavnou plochou pro elektrické koloběžky.