Druhý pokus o privatizaci
Stát se prodělečných aerolinií zbavil až na podruhé, když se pro prodej ČSA vyslovil v roce 2011 tehdejší premiér Petr Nečas. Podle něj byl tehdy prodej firmy, která zažívala další ztrátový rok, strategickému partnerovi jedinou rozumnou cestou, jak letecký podnik zachránit.
ČSA mezitím vstoupily do státního Českého Aeroholdingu, který jim měl pomoci se svízelnou finanční situací, mimo jiné odkupem dceřiných společností. Kritici tehdy poukazovali na to, že ČSA jsou křížově financovány ze zisků ruzyňského letiště, které pod Český Aeroholding taktéž patřilo. Společnost definitivně zanikla v roce 2018 fúzí se svou dceřinou firmou Letiště Praha.
V dubnu následujícího roku Nečas podepsal smlouvu o prodeji 44 procent akcií ČSA společnosti Korean Air za 68 milionů korun. V roce 2015 do ČSA vstoupil Travel Service, když dokončil odkup 34 procent akcií ČSA v rámci opce od Korean Air.
O tři roky později se stal jejich výlučným vlastníkem, když odkoupil podíl jihokorejské firmy i státem vlastněné společnosti Prisko, která v ní do té doby držela necelých 20 procent.
Předloni se firma Travel Service přejmenovala podle své obchodní značky na Smartwings a vznikl tak koncern Smartwings Group, zahrnující i ČSA. Firmě už před současnou koronavirovou krizí ekonomicky velmi ublížilo i loňské a dosud trvající uzemnění Boeingů 737 Max 8. Samotné ČSA v roce 2018 vykázaly podle své výroční zprávy zisk 287 milionů korun.