Dopravní podnik si od nových typů sedaček slibuje hlavně snadnější údržbu. "V případě čalouněných verzí bylo nezbytné sedáky ze skořepiny vyjmout a odeslat výrobci k chemickému čištění nebo k opravě či výměně v případě poškození nebo degradace materiálu. U nového typu plastových či laminátových sedaček tento proces odpadne, údržbu sedaček to zefektivní, zrychlí a v neposlední řadě také zlevní," uvádí podnik ve své tiskové zprávě.
Sedačky typu Revo nové modelové řady vyrobila italská firma Ruspa. Pro pražské metro byly nainstalovány ve dvojím provedení - v přední části vozu jsou použita příčná sedadla bez madla na opěradle, v zadní části vozu pak sedadla s madly.
"K osazení byl záměrně vybrán vůz 4271, náležící soupravě 4147-4148 - jedná se o 3. vůz -, protože ve voze 4270 té samé soupravy již od června 2017 Siemens a DPP testují jiný typ laminátových sedaček od firmy MSV Interiéry," vysvětluje pražský dopravní podnik.
Všechny testované sedačky se podle vedoucího jednotky Správy vozidel Metro Jaroslava Kristena nacházejí v jedné soupravě proto, aby bylo možné porovnat jejich opotřebení, náročnost na údržbu i nutnost oprav. "Pro veřejnost je samozřejmě také lepší, když má možnost vyzkoušet více variant sedaček v jednom vlaku, včetně těch původních. V tomto složení je budeme zkoušet minimálně rok," upřesnil Kristen.
Dopravní podnik letos zahájí generální opravy po dvaceti letech provozu a v rámci nich pak sedačkami, které budou vyhovovat nejvíce, osází všechny soupravy metra. Generální opravy ve všech 53 vlacích metra M1 budou trvat podle odhadů dopravního podniku čtyři až pět let.