Praha - Nejen pohodlnost nákup z domova, ale i nejlepší přístup k zákazníkům a nejserioznější chování, hodnotil půlmilion klientů internetových obchodů v anketě ShopRoku 2010.
Ve čtrnácti kategoriích rozdělených podle nabízeného zboží mohli hlasovat jen ti, kdo v některém internetovém obchodě nakoupili a mohli tak zhodnotit jeho kvality z vlastní zkušenosti.
V kategorii Obchodní domy nejvíce ocenili zákazníci portál Alza.cz. Ve svých kategoriích obhájily loňské prvenství e-shopy Sportobchod.cz (Sport), Parfemy-elnino.cz (Krása a zdraví), Esennce.cz (Dárky a zážitky), Sexshopik.cz (Sexshop) a Topgal.cz (Móda a oblečení).
Vítězové kategorií
Obchodní domy: Alza.cz
Všeobecné elektro: OK Computers
Specializ. elektro: TiskuLevně.cz
Sport: SportObchod.cz
Krása a zdraví: Parfemy-Elnino.cz
Auto moto: Pneumatiky.cz
Dárky a zážitky: Essence.cz
Dětské zboží: Maxíkovy hračky
Dům a zahrada: Hawaj.cz
Hobby a volný čas: Profizoo.cz
Knihy, hudba, software: Kosmas.cz
Móda a oblečení: Topgal.cz
Sexshop: Sexshopik.cz
Jídlo a nápoje: Alko-Nápoje
Lidé chtějí dopravu zboží zdarma
Právě opakované umístění na horních příčkách v anketě dokazuje, že se vyplatí o zákazníky dobře pečovat. "U oceněných internetových obchodů je evidentní vysoké procento opakovaných nákupů, kterého dosahují kvalitním servisem a blízkým vztahem se zákazníkem. Díky tomu se zákazníci vrací a při výběru preferují obchody, se kterými mají dobrou zkušenost," upozornil Tomáš Hodboď z internetového srovnávače cen Heureka.cz.
Mezi nejčastější vyzdvihované klady patří krom nízkých cen i doprava zboží až do bytu a pohodlí nákupu z domova. Lidé stále častěji vyzdvihují i nabídku dodání zboží zdarma.
Naopak nejčastěji vytýkají zákazníci obchodům pomalé dodání zboží a špatný přístup samotných dopravců.
Kromě čtrnácti kategorií bylo možné hlasovat i pro Cenu popularity, tato kategorie ale nevyžadovala potvrzenou zkušenost s online nákupem. V této kategorii uživatelé internetu hlasovali nejčastěji pro portál Parfums.cz.
V Česku působí celkem 20 tisíc nákupních portálů.