Nejlepší online obchodní dům je Alza,rozhodli zákazníci

Veronika Skálová Veronika Skálová
8. 11. 2010 15:06
V anketě směli hlasovat jen ti, kdo už nějaký internetový obchod vyzkoušeli.
Namísto přecpaného obchoďáku nakupuje stále více lidí raději na internetu.
Namísto přecpaného obchoďáku nakupuje stále více lidí raději na internetu. | Foto: Veronika Skálová

Praha - Nejen pohodlnost nákup z domova, ale i nejlepší přístup k zákazníkům a nejserioznější chování, hodnotil půlmilion klientů internetových obchodů v anketě ShopRoku 2010.

Ve čtrnácti kategoriích rozdělených podle nabízeného zboží mohli hlasovat jen ti, kdo v některém internetovém obchodě nakoupili a mohli tak zhodnotit jeho kvality z vlastní zkušenosti.

V kategorii Obchodní domy nejvíce ocenili zákazníci portál Alza.cz. Ve svých kategoriích obhájily loňské prvenství e-shopy Sportobchod.cz (Sport), Parfemy-elnino.cz (Krása a zdraví), Esennce.cz (Dárky a zážitky), Sexshopik.cz (Sexshop) a Topgal.cz (Móda a oblečení).

Vítězové kategorií

Obchodní domy: Alza.cz
Všeobecné elektro: OK Computers
Specializ. elektro: TiskuLevně.cz
Sport: SportObchod.cz
Krása a zdraví: Parfemy-Elnino.cz
Auto moto: Pneumatiky.cz
Dárky a zážitky: Essence.cz
Dětské zboží: Maxíkovy hračky
Dům a zahrada: Hawaj.cz
Hobby a volný čas: Profizoo.cz
Knihy, hudba, software: Kosmas.cz
Móda a oblečení: Topgal.cz
Sexshop: Sexshopik.cz
Jídlo a nápoje: Alko-Nápoje

 

Lidé chtějí dopravu zboží zdarma

Právě opakované umístění na horních příčkách v anketě dokazuje, že se vyplatí o zákazníky dobře pečovat. "U oceněných internetových obchodů je evidentní vysoké procento opakovaných nákupů, kterého dosahují kvalitním servisem a blízkým vztahem se zákazníkem. Díky tomu se zákazníci vrací a při výběru preferují obchody, se kterými mají dobrou zkušenost," upozornil Tomáš Hodboď z internetového srovnávače cen Heureka.cz.

Mezi nejčastější vyzdvihované klady patří krom nízkých cen i doprava zboží až do bytu a pohodlí nákupu z domova. Lidé stále častěji vyzdvihují i nabídku dodání zboží zdarma.

Naopak nejčastěji vytýkají zákazníci obchodům pomalé dodání zboží a špatný přístup samotných dopravců.

Kromě čtrnácti kategorií bylo možné hlasovat i pro Cenu popularity, tato kategorie ale nevyžadovala potvrzenou zkušenost s online nákupem. V této kategorii uživatelé internetu hlasovali nejčastěji pro portál Parfums.cz.

V Česku působí celkem 20 tisíc nákupních portálů.

 

Právě se děje

Další zprávy