Ženevský autosalon v 70. letech: Bláznivé koncepty i novinky, které se staly legendami

Kupé jako Alfa Romeo Montreal v nabídce značky dnes chybí. Premiéru měl vůz už v roce 1970.
V témže roce, jen o kousek dál, stál na stánku Citroënu model SM. Avantgardně navržené velké kupé Francouzi vyrobili ve spolupráci s Maserati. To se projevilo například třílitrovým šestiválcem, který SM sdílelo s Maserati Merak. Auto mělo též hydropneumatické odpružení nebo luxusně vybavený interiér. Výroba trvala do roku 1975.
UFO na čtyřech kolech. Tato lehká charakteristika sedí na Ferrari 512S Modulo, rovněž z roku 1970. Za odvážným designem stojí Pininfarina, ani ne tunu vážící vůz pohání dvanáctiválcový motor. Do výroby "placka" nezamířila.
Mercedes-Benz C111 byla řada experimentálních modelů německého výrobce. Druhá evoluce ze Ženevy 1970 dostala čtyřrotorový Wankelův motor o výkonu 257 kW s maximální rychlostí až 300 km/h. Později se do některých evolucí dostaly i naftové motory.
Legenda jménem Range Rover se na začátku 70. let narodila na výstavišti Palexpo. Tří- a pětidveřový off-road nabídl schopnosti spartánštějších kolegů, které obalil do luxusu. Model i proto vydržel až do dnešních dnů, kdy už ale více než na schopnosti sází na maximální pohodlí.
Foto: Výrobci
Jan Matoušek Jan Matoušek
4. 2. 2018 10:37
Ženevský autosalon je dnešní optikou možné považovat za ten vůbec nejvýznamnější na světě. A výsostné postavení měla švýcarská výstava i v minulosti. Ještě před jejím zahájením například bývá vyhlášen vítěz ankety evropské Auto roku. O nich ale následující galerie nepojednává. Najdete v ní výběr zajímavých novinek, které se na ženevské automobilové přehlídce ukázaly v 70. letech.
 

Právě se děje

Další zprávy